کاهش سهم ویندوز ۷ در بازار یکسال پس از پایان پشتیبانی مایکروسافت

به گزارش دیجیاتو اگرچه مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۰ به پشتیبانی از ویندوز ۷ پایان داد، اما این سیستم عامل همچنان در سراسر جهان کاربران زیادی دارد. با این وجود، این کمپانی اخیرا با یک موج مهاجرت و ارتقای سیستم عامل مواجه شده و سهم ویندوز ۷ کاهش پیدا کرده است.

مایکروسافت پس از نزدیک به یک دهه، به پشتیبانی از ویندوز ۷ پایان داد، هرچند با دریافت هزینه همچنان از آن پشتیبانی می‌کند. در حالی که ردموندی‌ها اخیرا آمار رسمی درباره میزان استفاده از ویندوز ۷ منتشر نکرده‌اند، طبق گزارشی جدید که از سوی «NetMarketShare» منتشر شده، از هر ۴ کامپیوتر در سال ۲۰۲۰، یکی از آن‌ها به سیستم عامل ویندوز ۷ مجهز شده بود، با این حال در طول یکسال گذشته و البته اخیرا شماری از کاربران به ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده‌اند.

مایکروسافت قابلیت مهاجرت رایگان کاربران از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ را ارائه کرده و حالا یکسال پس از پایان پشتیبانی از نسخه قدیمی سیستم عامل خود، با موج جدیدی از مهاجرت‌ها و ارتقا روبه‌رو شده است.

به بیان دیگر، توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ توانسته باعث مهاجرت کاربران به ویندوز ۱۰ شود، هرچند چنین فرایندی نزدیک به یکسال طول کشیده. مایکروسافت ماه گذشته میلادی اعلام کرد که رشد بازار کامپیوتر باعث افزایش ۱ درصدی درآمد سازندگان شده است.

 

در حال حاضر نزدیک به ۲۰ درصد کامپیوترها در سراسر جهان از سیستم عامل ویندوز ۷ بهره می‌برند، البته بیشتر آن‌ها مربوط به دولت‌ها و موسسات می‌شوند که با وجود طرح رایگان مایکروسافت، همچنان علاقه‌ای به ارتقای سیستم‌های خود ندارند.

ردموندی‌ها در سال‌های گذشته برای اینکه کاربران از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند، دست به کارهای زیادی زده‌اند و قابلیت‌های جدیدی را به ویندوز ۱۰ اضافه کرده‌اند. مایکروسافت در آینده تغییرات زیادی در طراحی رابط کاربری این سیستم عامل اعمال خواهد کرد و برای مثال با منوی استارت شناور روبه‌رو می‌شویم و با مرورگر اج، ویجت‌های وب را به ویندوز ۱۰ می‌آورد.

در کنار این ویژگی‌ها، شیوع ویروس کرونا و دورکاری کارکنان باعث افزایش فروش کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها شده که برخی از آن‌ها از ویندوز ۱۰ بهره می‌برند و روی سهم ویندوز ۱۰ تاثیر مثبت دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *