جدول حداقل حقوق و دستمزد سال ۹۹

میزان افزایش حداقل حقوق و دستمزد کارمندان دولت و کارگران در سال ۹۹ و بررسی میزان افزایش حداقل حقوق سال‌های مختلف نسبت به نرخ تورم آن‌سال تیترهایی هستند که در این مطلب به مرور تا زمان مشخص شدن میزان دقیق حداقل حقوق سال ۹۹ منتشر خواهد شد.

در این مطلب آخرین اخبار افزایش حقوق سال ۹۹ تا زمان اعلام قطعی میزان افزایش حقوق و مزایای ۹۹ را می‌خوانید

پرداخت ۱۲هزار میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان سال ۹۹

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: موضوع دیگر مورد بحث  جلسه امروز (۱۵ مهرماه ۹۸) افزایش حقوق و دستمزد در سال ۹۹ و پرداخت پاداش بازنشستگی بود که در زمینه بازنشستگی پیشنهادهای مختلفی مطرح شد تا برای آن سقف بگذاریم و محدود کنیم، اما سال ۹۹ حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان برای پاداش بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی باید پرداخت کنیم.

افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد سال ۹۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: میانگین افزایش حقوق و دستمزد سال ۹۹، ۱۵ درصد در نظر گرفته شده که این رقم برای افرادی که حقوق کمتر می‌گیرند، بیش از ۲۰ درصد خواهد شد که این موضوع منوط به مباحث دیگری است که طی روزهای بعداطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: همه پیشنهادهای ستاد بودجه باید در دولت به تصویب برسد، تا در لایحه گنجانده شود و مجلس شورای اسلامی نیز اظهار نظر کند؛ بنابراین مصوبات ستاد بودجه قطعی نیست و امکان دارد دولت و مجلس نظرات دیگری بدهند، اما چون کار کارشناسی صورت گرفته است، ما باید همه اعداد و ارقام‌ها را با واقعیت‌هایی که قدرت اجرای آن را داریم و در چارچوب بودجه تعیین می‌شود، مشخص کنیم.

نوبخت افزود: بنابراین همه ویژگی‌ها برای بودجه متفاوت سال ۹۹ وجود دارد با این تفاوت که بودجه سال آینده در دو بخش به مجلس می‌رود، بودجه شرکت‌ها و بانک‌ها ۱۵ آبان و بودجه عمومی در ۱۵ آذر به مجلس ارسال خواهد شد.

حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۸ یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان

نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار، تصمیم به افزایش حداقل دستمزد ۹۸ کارگران از یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان سال گذشته به یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان در سال ۹۸ گرفتند.
بر این اساس تا این لحظه حق مسکن ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد، بن خواربار با افزایش ۸۰ هزار تومانی به ۱۹۰ هزار تومان رسیده و پایه سنوات ماهیانه با افزایش ۱۹ هزار تومانی ۷۰ هزار تومان تعیین شد.

  • حداقل دستمزد روزانه سال ۹۸ کارگران ۵۰۵.۶۲۷ ریال
  • حداقل دستمزد ماهیانه سال ۹۸ کارگران ۱۵.۱۶۸.۸۲۲ ریال
  • حق اولاد یک فرزند ۱.۵۱۶.۸۲۲ ریال
  • حق اولاد دو فرزند ۳.۰۳۳.۷۶۴ ریال
  • پایه سنواتی ۷۰۰.۰۰۰ ریال (به شرط داشتن یک سال سابقه)
  • حق مسکن ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال
  • بن کارگری ۱.۹۰۰.۰۰۰ ریال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *