علاقه کاربران به واتس‌اپ بیشتر شد؛ نیمی از ایرانی‌ها اینستاگرام دارند!

حضور ایرانی‌ها در شبکه‌های اجماعی در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده و البته تقسیم حضور کاربران در اپلیکیشن‌های مختلف مناسب‌تر شده و دیگر خبری از انحصار آن‌چنانی در تلگرام نیست. مشاهدات جدید نشان می‌دهد که واتس‌اپ پیشرفت خوبی داشته و اینستاگرام کماکان در روند صعودی خود قرار دارد.

نظرسنجی‌های جدید انجام شده در موسسه ایسپا نشان می‌دهد که با فیلتر شدن تلگرام عملا استفاده مردم از این اپلیکیشن کمتر شده ولی این کاهش استفاده به معنی از دست رفتن رتبه آن نبوده و کماکان بیش از ۶۰ درصد از کاربران ایرانی از این پیام رسان استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر کاهش استفاده از تلگرام منجر به افزایش استفاده از واتس‌اپ شده و بسیاری از کاربران به دلیل مشکلات مربوط به دسترسی به تلگرام، رو به استفاده از این پیام رسان آورده‌اند. همچنین استفاده از اینستاگرام نیز به شدت بالا رفته و عملا چیزی در حدود ۵۰ درصد از مردم از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند که قبل از این، میزان استفاده بسیار پایین‌تر بود.

از دیگر نتایج جالب توجه نظرسنجی ایسپا استفاده حدود ۲.۵ درصدی مردم از پیام رسان سروش بوده و سایر پیام رسان‌های ایرانی نیز از کاربران بسیار اندکی برخوردار هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *