۵ بازی که می‌توانید زیر ۱۰ دقیقه تمامشان کنید

به نقل از ویجیاتو

در دنیای بازی‌های ویدیویی، گیمرهای زیادی را داریم که دوست دارند در سریع‌ترین حالت ممکن بازی‌ها را تمام کنند. البته این دسته از افراد که به آن‌ها «اسپید رانر» گفته می‌شود، همیشه هم این کار را با پیروی از قواعد بازی‌ها انجام نمی‌دهند. نه، برخی اوقات اسپید رانرها با استفاده از گلیچ‌های بازی یا حقه‌های مختلفی که خودشان آن‌ها را کشف می‌کنند، از مدت زمان گیم‌پلی آثار مد نظرشان به اندازه وحشتناکی می‌کاهند و حتی بازی‌هایی که بیش از ۳۰ ساعت گیم‌پلی دارند را زیر ۱۰ دقیقه تمام می‌کنند. در این مقاله رفتم سراغ همین بازی‌هایی که زیر ۱۰ دقیقه توسط اسپید رانرها تمام شده‌اند و برایتان توضیح دادم که چگونه می‌توانید خودتان هم این کار را انجام دهید. پس با ویجیاتو همراه باشید.

۵) Gone Home


Gone Home بازی کوچک و تاثیرگذاری بود که کل داستانش در یک خانه نسبتا بزرگ روایت می‌شد. تنها کارتان هم در تمام بازی این بود که یادداشت و آیتم‌های مختلف را پیدا کنید و از راز یک اتفاق بزرگ پرده بردارید. البته در دفعه اول شاید پیدا کردن این آیتم‌ها کار ساده‌ای نباشد اما وقتی که یک بار بازی را تمام کنید و از جای تک تک المان‌های داستانی باخبر باشید، خیلی راحت می‌توانید Gone Home را در عرض ۶ الی ۷ دقیقه تمام کنید.

۴) The Elder Scrolls IV: Oblivion

شاید برایتان عجیب باشد بازی که برخی‌ها هزاران ساعت در آن وقت گذرانده‌اند و فقط بخش تمرینی‌اش بیشتر از ۱ ساعت طول می‌کشد را چطور می‌توان زیر ۱۰ دقیقه تمام کرد. خب پاسخش ساده است: با گلیچ. بله، یک گلیچ خیلی جالب در همان بخش تمرینی Oblivion وجود دارد که اگر فعال کردنش را بلد باشید، خیلی راحت می‌توانید خودتان را از زندان آزاد کنید. از اینجا به بعد باید خودتان را به پادشاه برسانید و بعد از کشتن افرادی که قصد کشتنش را دارند، چند مشت به او بزنید. با این کار، محافظین پادشاه دنبال‌تان می‌کنند و اگر آن‌ها را به سمت درب‌های امپریال سیتی بکشانید، می‌بینید که همه چیز برای ورود به شهر مهیاست و می‌توانید در عرض چند دقیقه خودتان را به آخرین منطقه بازی برسانید و پایانش را تماشا کنید.

۳) Getting Over It


Getting Over It از آن بازی‌های بدقلقی است که خیلی‌ها از آن متنفرند. کاراکتر شما در داخل یک دیگ نشسته و باید با استفاده از یک چکش، سخت‌ترین موانعی را که یک انسان به عمرش می‌تواند ببیند را پشت سر بگذارد و خودش را به نقطه‌ای خاص برساند. اما نکته اینجاست که Getting Over It اصلا یک بازی طولانی نیست و اگر بلد باشید چطور از تک تک موانعش بربیایید، می‌توانید آن را زیر ۱۰ دقیقه تمام کنید.

۲) Untitled Goose Game

افرادی که Untitled Goose Game را تجربه کرده باشند می‌دانند که این بازی عجیب و دوست داشتنی را در حالت عادی نمی‌شود زیر چند ساعت تمام کرد. با این حال، آیتم‌هایی که در محیط بازی پیدا می‌شوند یک خصلت جادویی دارند که خیلی‌ها از آن‌ها بی‌خبرند. فقط کافیست یک آیتم را با منقار این غاز مردم آزار بگیرید تا بتوانید از تک تک دیوارها و موانعی که بازی با آن‌ها مسیرتان را سد کرده رد شوید و خودتان را به زنگوله‌هایی که دنبالشان هستید برسانید. با همین حقه ساده، مدت زمان گیم‌پلی بازی به زیر ۱۰ دقیقه می‌رسد و عملا می‌توانید Untitled Goose Game را اسپید ران کنید.

۱) Outlast

مثل Oblivion، طبیعتا با عقل جور در نمی‌آید که امکان تمام کردن Outlast زیر ۱۰ دقیقه وجود داشته باشد. اما این کار شدنی است و دقیقا شیوه انجامش هم مثل خود Oblivion است. با ورود به اولین اتاق عمارت وحشت زده بازی، اگر بتوانید روی درب ورودی آن بپرید، یک دفعه یک گلیچ فعال می‌شود و به شما اجازه می‌دهد که به کل نقشه Outlast دسترسی داشته باشید. با همین حقه ساده می‌توانید خودتان را به بخش انتهایی بازی برسانید و در عرض چند دقیقه از راز ترسناک این عمارت خونین پرده بردارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *