ویندوز مایکروسافت همچنان با قدرت یکه تاز سیستم های عامل دسکتاپ

با اعلان رسمی مایکروسافت مبنی بر اینکه تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ به پشتیبانی و بروزرسانی ویندوز ۷ خاتمه خواهد داد، وبسایت Net Market Share در آخرین آمار خود مربوط به دسامبر۲۰۱۹ اقدام به انتشار سهم بازار سیستم های عامل در میان کاربران کامپیوترهای رومیزی کرده است.

آمارها نشان می دهند که سیستم عامل مایکروسافت به صورت قاطع یکه تاز است و بیش از ۸۴ درصد از کامپیوترهای دسکتاپ دنیا از این سیستم عامل استفاده می کنند و اپل، مکینتاش و لینوکس روی هم رفته کمتر از ۱۱ درصد از این بازار گسترده جهانی را در اختیار دارند.

آموزش ویندوز ۱۰: چگونه Ink Workspace را فعال کنیم؟

لازم به ذکر است که مایکروسافت از کاربرانی که هننوز از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند خواسته تا سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ ارتقا دهنند و از خدمات فنی و به‌روزرسانی‌های امنیتی بهره ببرند. در حال حاضر تخمین زده شده که تعداد کاربران ویندوز ۷ به ۲۰۰ میلیون می‌رسد. در صورتی که کاربران این ارتقا سیستم‌عامل را انجام ندهند با آسیب‌پذیری‌های امنیتی و اشکالات نرم‌افزاری رو‌به‌رو خواهنند شد. در واقع مایکروسافت دیگر خود را موظف نمی‌داند تا به رفع اشکالات و فراهم کردن امنیت در این سیستم‌عامل بپردازد؛ درنتیجه کاربرانی که قصد دارند همچنان از سیستم‌عامل ویندوز ۷ استفاده کنند، در معرض حملات سایبری، هک شدن و بدافزارها قرار خواهند گرفت. درواقع هشدارهایی به کاربران داده شده تا هرچه زودتر سیستم‌عامل خود را ارتقا دهنند و دیگر از ویندوز ۷ استفاده نکنند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *