نحوه استعلام سیم‌کارت‌های ثبت‌شده به نام شخص

به نقل از زوم ایت

در سامانه استعلام سرویس‌های مخابراتی می‌توان دریافت چه سیم‌کارت‌ها و خدمات مخابراتی به ‌نام یک شخص ثبت شده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سامانه‌ی استعلام سرویس‌های مخابراتی را راه‌اندازی کرده است که با بهره‌گیری از آن می‌توان سوءاستفاده ازطریق سیم‌کارت و سایر خدمات ارتباطی را به حداقل رساند.

ممکن است بدون اینکه افراد بدانند، تعدادی سیم‌کارت به‌ نام آن‌ها ثبت شده باشد و اعمال مجرمانه با آن‌ها انجام شود. سامانه استعلام سرویس‌های مخابراتی، نتیجه‌ی استعلام را به خط تلفن همراهی که فرد اعلام کرده است، پیامک می‌کند. اما این تنها خدمت سامانه‌ی جدید رگولاتوری نیست؛ در مرحله‌ی اول این طرح، تعداد سیم‌کارت‌های فرد در اپراتورهای تلفن همراه و در مرحله‌های بعدی، تعداد سایر سرویس‌های مخابراتی نظیر ADSL، تلفن ثابت، TD-LTE، وایمکس و… از همین طریق قابل دسترسی است.

افراد می‌توانند با مراجعه به بخش استعلام سرویس‌های مشترکین در وب‌سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی cra.ir، پیامک حاوی تعداد سیم‌کارت‌های ثبت‌شده و سایر خدمات سرویس‌های مخابراتی به ‌نام‌ متقاضی را دریافت کنند. به‌علاوه می‌توان با ارسال پیامک حاوی شماره ملی به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به ‌نام فرد ثبت ‌شده است، مطلع شد.

منبع: رگولاتوری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *