فرمان مجهز به هوش مصنوعی در خودروی هوندا

شرکت خودروسازی هوندا قصد دارد در یک نمایشگاه الکترونیکی، ظرف چند هفته یک مبدل آینده نگر را نشان دهد.

هوندا با به اشتراک گذاشتن تصاویر و جزئیاتی در مورد محصولی جدید، مشتریان را هیجان زده کرد.

این کانسپت در واقع یک فرمان تعاملی است که قرار است همه چیز را در مورد خودرو از استارت، کنترل سرعت تا سیستم دریچه گاز و ترمز را کنترل کند. یکی از مهم ترین ویژگی‌های این فرمان این است که به راننده امکان حرکت به سمت راست را بیش از سمت چپ فراهم می‌آورد. هدف هوندا از محصول جدیدش، این است که راننده آسایش و آزادی عمل بیشتر در اختیار داشته باشد.

این شرکت خوروسازی ژاپنی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هوندا معتقد است در آینده مشتریان در صورت رهایی از مسئولیت رانندگی، می‌توانند حین رانندگی به کار‌های دیگری مشغول باشند. البته ممکن است مشتریان همچنان بخواهند احساسات و هیجان رانندگی را تجربه کنند.

دوربین های هوش مصنوعی مچ رانندگان گوشی باز را می گیرد.

فرمان هوشمند دریچه جدیدی از رانندگی را به روی مشتریان می‌گشاید. برای استفاده از کانسپت جدید، رانندگان تنها کافی است با دو بار استارت خودرو را به سمت جلو رانده و سپس برای کنترل سرعت به سمت عقب باز گرداند. فرمان بسیار پیشرفته دارای نوعی چراغ روشنایی در مرکز آن است و در کل شبیه یک جعبه جادویی است.

هوندا محصول جدیدش را “کانسپت رانندگی افزوده” نامیده که هشت سطح رانندگی مستقل را ارائه می‌دهد. اگرچه کاربران هنوز قادر به هدایت آن نخواهند بود، اما این محصول به سمت برنامه‌های کاربردی و تجاری در دنیای واقعی می‌رود.

منبع : وای جِ سی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *