توسعه فناوری خواندن فکر توسط ارتش آمریکا

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ارتش آمریکا در حال توسعه فناوری جدیدی است که با استفاده از آن می‌توان فرکانس‌ها و سیگنال‌های ارسال شده توسط مغز را شناسایی کرد. این سیگنال‌ها که به رفتارها و افکار اجرایی مرتبط هستند می‌توانند اهداف و اقدامات آینده اشخاص را مشخص کنند و فناوری جدید قادر به شناسایی آن‌ها است.

اقدامات ارتش آمریکا بخشی از برنامه‌های توسعه فناوری‌های مربوط به عصب‌شناسی به حساب می‌آید که دولت آمریکا در نظر دارد با استفاده از آن ارتش خود را قدرتمندتر از قبل کند و تصمیمات آینده دشمنان خود در میدان جنگ را پیش‌بینی کند.

تلاش آمریکا برای خواندن مغز سربازان در میدان جنگ
بر اساس اطلاعات منتشر شده مرکز تحقیقات ارتش آمریکا به صورت کلی ۶.۲۳ میلیون دلار را برای تشخیص سیگنال‌های مغز سرمایه‌گذاری کرده و قرار است این فناوری تا ۵ سال آینده در دسترس قرار گیرد. همان‌طور که همواره توسعه فناوری‌ها در آمریکا صورت می‌گرفته، جدیدترین علم توسعه یافته ابتدا به دست ارتش مورد آزمایش و استفاده قرار می‌گیرد و پس از مدت‌ها به کاربران معرفی و عرضه می‌شود.

با وجود آن که ارتش آمریکا اظهار داشته فناوری جدید در دست توسعه قرار دارد و مبالغ بسیاری بر روی آن سرمایه‌گذاری شده اما انتظار نمی‌رود این فناوری به زودی قابل استفاده شود. این یعنی استفاده از فناوری تشخیص افکار توسط سربازهای آمریکایی به سرعت اتفاق نخواهد افتاد. این فناوری با تشخیص تفاوت‌های سیگنال‌های مرتبط با رفتار و دیگر فرکانس‌های مغز توسعه یافته است و دانشمندان انتظار دارند سیگنال‌های بیشتری را شناسایی و رمزگشایی کنند.

این عمل باعث می‌شود دانشمندان طی تحقیقات خود موفق به تشخیص رفتارهای آینده اشخاص شوند و پیش از وقوع آن‌ها با این رفتارها مقابله کنند. هدف دانشمندان آن است که فناوری در آینده بتواند ارتباط کاملی با مغز داشته باشد و تمامی رفتارهای آن را شناسایی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *