برخی از کاربران آیفون ۱۲ متن پیام‌های ارسال‌شده را مشاهده نمی‌کنند

به نقل از زوم ایت

گزارش‌های منتشرشده‌ی خریداران آیفون‌های ۱۲، از برخی مشکلات برنامه‌ی مسیج (Message) حکایت می‌کند.

اپل امسال در مراسمی موسوم به Hi Speed، گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ را با پشتیبانی از ۵G و دوربین‌های بهبود‌یافته رونمایی کرد. حال بر‌اساس گزارش‌های منتشرشده، از زمان عرضه‌ی مدل‌های جدید آیفون ۱۲، بسیاری از دارندگان آیفون‌های جدید با مشکل برنامه‌ی مسیج (Messages) رو‌به‌رو شده و اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند پیامک‌های دریافتی از مخاطبان خود را در پیام‌های گروهی دریافت کنند. افزون‌براین، حتی در آی‌مسیج (iMessage) برخی از پیام‌های ارسالی به گروه‌ها از دسترس خارج می‌شود و هنگام ارسال پیامک، اعلان‌های آن‌ها را دریافت نمی‌کنند.

البته هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست دلیل این مشکل در برنامه‌ی مسیج چیست و چرا آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو بیشتر با این مشکل مواجه شده‌اند. ناگفته نماند پیش‌تر نیز افرادی که آیفون‌های خود را به iOS 14.2 و iOS14.1 به‌روزرسانی کرده بودند، به این مشکل برخوردند؛ اما به‌نظر می‌رسد در آیفون‌های ۱۲ کمی شایع‌تر باشد.

طبق گفته‌ی کاربری با نام FraXis، کسانی که این مشکل را در اپلیکیشن مسیج تجربه کرده‌اند، به‌سادگی برخی از پیام‌های متنی ارسال‌شده از دستگاه‌های اندرویدی را نمی‌بینند. او درادامه می‌گوید:

به‌تازگی آیفون ۱۲ تهیه کرده‌ام و با بچه‌هایم در یک پیام گروهی عضو هستم. یکی از بچه‌های من کاربر اندروید است. دیشب او به طرف من آمد و از من سؤال کرد: «چرا به دو پیامک من در گروه پاسخ نداده‌ای؟» من ‌آیفون خود را بررسی کردم و هیچ پیامکی از وی در گپ گروهی دریافت نکرده بودم. او سپس تلفنش را به من نشان داد و مطمئنا آن‌ها را در گروه فرستاده بود.

اکثر افرادی که با این مشکل مواجه شده‌اند، متن پیام‌های دیگران را در گپ‌های گروهی نمی‌بینند؛ اما گزارش‌هایی نیز از تحویل داده‌نشدن برخی از پیام‌های مستقل وجود دارد. همچنین، شکایات جداگانه‌ای نیز مبنی‌بر دریافت‌نشدن اعلان هنگام ارسال پیامک‌ها ثبت شده است. این مشکل حتی قبل از عرضه‌ی آیفون ۱۲ و iOS14 نیز وجود داشت و قبلا کاربران آن را گزارش داده بوند.

برخی از کاربران که گوشی خود را از اپراتور مخابراتی ورایزن (Verizon) خریده بودند، با نصب برنامه‌ی «+ Verizon Message» توانسته‌اند مشکل خود را حل و بعضی دیگر نیز با بازنشانی تنظیمات شبکه، این مشکل را برطرف کنند. البته راه‌حل‌های گفته‌شده برای تمام افراد یکسان نیست و ممکن است کارساز نباشد. این امر احتمالا مشکلی است که شرکت‌های مخابراتی باید با به‌روزرسانی سیستم خود، آن را برطرف کنند یا اپل باید در به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده آن را برطرف کند.

منبع: MACRUMORS

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *