اینترنت رایگان برای اساتید دانشگاه‌ها فعال شد

به نقل از زوم ایت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از فعال‌شدن بسته‌ی ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان برای اساتید دانشگاه‌ها در روزهای آموزش آنلاین خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توئیتر خود اعلام کرد که در شرایط کرونا و برای حمایت از آموزش مجازی کارآمد، برای اساتید دانشگاه‌های کل کشور، ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان آماده شده است.

به‌گفته‌ی آذری جهرمی، اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت ⁦‪ICTGifts.ir‬⁩ بسته‌ اینترنت هدیه‌ ۱۲۰ گیگابایتی خود را دریافت کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با آغاز سال تحصیلی از تمدید اینترنت رایگان اهدایی به ۶۰۰ هزار معلم در آموزش مجازی سال تحصیلی جاری نیز خبر داده بود. وزیر ارتباطات در ادامه اضافه کرد که جزئیات هدیه مخصوص دانشجویان نیز به‌زودی به اطلاع آن‌ها خواهد رسید. مدتی قبل و با آغاز سال تحصیلی نیز بسته اینترنت دانش‌آموزان و معلمان، برای آن‌ها فعال شده بود.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم نیز در راستای ارائه‌ی بسته‌های اینترنتی رایگان اساتید اعلام کرد که استفاده از این بسته بنا به اعلام وزارت ارتباطات پیش‌شرط‌هایی دارد؛ ازجمله آن‌که خط تلفن به‌نام عضو هیئت علمی باشد. به‌گفته‌ی وزارت علوم، این سازمان در تلاش است تا در گام بعدی، سایر مدرسان دانشگاه‌ها از جمله مدرسان حق التدریس را نیز از این امکان بهره‌مند سازد و برای این منظور، پیشنهاد شده است در سامانه‌ای که از سوی وزارت ارتباطات برای تکمیل اطلاعات سامانه‌های دانشگاهی در حال راه‌اندازی است، بخشی نیز برای تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات همه‌ی مدرسان دانشگاه‌ها ایجاد شود.

معاون آموزشی وزیر علوم اضافه کرد که یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و موانع در مسیر ارائه‌ی آموزش‌های الکترونیکی، هزینه بالای اتصال به اینترنت و ترافیک مورد مصرف بود که در نیمسال تحصیلی قبل و در تعامل با وزارت ارتباطات، برای رفع این مشکل بخشی از سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ترافیک رایگان برخوردار شدند و تمام دادوستدهای اطلاعات از سوی استادان و دانشجویان روی این سامانه‌ها به‌رایگان صورت پذیرفت. وی اذعان داشت که درحال‌حاضر، علاوه بر آنکه هرگونه ترافیک اینترنتی روی سامانه‌های دانشگاهی چه از سوی دانشجویان و چه از سوی استادان رایگان خواهد بود، بانک اطلاعات موجود از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز دراختیار وزارت ارتباطات قرار گرفته است که اعضای هیئت علمی بتوانند دریافت‌کننده این بسته اهدایی باشند.

منبع وزارت علوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *