Samsung یکی از تأمین‌کنندگان Apple را به سرقت اسرار تجاری متهم کرد

سامسونگ در آمریکا از BOE شکایت کرده است. BOE که یکی از شرکای تجاری اپل محسوب می‌شود، رابطه‌ی پرتنشی با سامسونگ دارد.

آن‌طور که رویترز می‌نویسد، سامسونگ در کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده (ITC) پرونده‌ی جدیدی علیه BOE به راه انداخته و این شرکت چینی را به رقابت ناعادلانه متهم کرده است. بر اساس جزئیات پرونده، BOE اسرار تجاری سامسونگ را سرقت کرده تا پنل OLED بسازد.

رابطه‌ی سامسونگ و BOE همواره پرتنش بوده است. چند سال پیش سامسونگ تلاش کرد جلوی خریدوفروش پنل‌های اولد متفرقه را در بازار آمریکا بگیرد. سامسونگ در آن زمان مدعی شد که پنل‌ها به‌صورت غیرقانونی در خاک چین و با بهره‌گیری از فناوری‌های سرقت‌شده ساخته می‌شوند.

سامسونگ در اقدام قبلی‌اش مستقیماً BOE را هدف نگرفته بود، بااین‌حال BOE به‌یک‌باره اعلام کرد که ضرر عمده‌فروشان را جبران می‌کند. در واکنش به این اقدام، کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا تحقیقاتی به راه انداخت.

پس از آغاز تحقیقات در آمریکا، BOE به دادگاه‌های چین رفت و چند پرونده علیه سامسونگ به راه انداخت. BOE نه‌تنها از کسب‌و‌کار نمایشگر سامسونگ بلکه از سایر واحدهای تجاری این شرکت شکایت کرده است. احتمالاً اقدام جدید سامسونگ برای شکایت از BOE، نوعی مقابله‌به‌مثل به‌حساب می‌آید.

BOE یکی از تأمین‌کنندگان اپل محسوب می‌شود، اما پنل‌هایش معمولاً کیفیت بالایی ندارند و اپل را به استفاده از پنل‌های سامسونگ و ال‌جی ترغیب می‌کنند. اپل امسال تصمیم گرفت BOE را از زنجیره‌ی تأمین نمایشگر گوشی آیفون ۱۵ کنار بگذارد. BOE افزون‌بر اپل، نمایشگر گوشی برخی از برندهای چینی را هم تأمین می‌کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط