Meta پس از سه سال پشیمان شد؛ ارتباط اینستاگرام و Facebook Messenger قطع می‌شود

Meta که چند سال پیش چت میان حساب اینستاگرام و مسنجر فیسبوک را ممکن کرده بود، حالا پشیمان شده است و می‌خواهد این ارتباط را قطع کند.

متا در حال خاتمه‌دادن به قابلیت چت بین‌برنامه‌ای میان حساب‌های اینستاگرام و مسنجر فیسبوک و برعکس است. در سال ۲۰۲۰، متا (فیسبوک سابق) اعلام کرد که تجربه‌ی مسنجر خود را به اینستاگرام نیز گسترش خواهد داد و به این دو پلتفرم امکان می‌دهد تا به‌صورت مستقیم با‌هم در ارتباط باشند.

متا تأکید کرد که می‌خواهد کاربرانش بدون توجه به اینکه از کدام‌یک از این دو برنامه استفاده می‌کنند، بهترین تجربه‌ی پیام‌رسانی را داشته باشند. در‌حال‌حاضر، می‌توانید از‌طریق هر‌یک از این دو برنامه‌ با دوستان فیسبوک و مخاطبان اینستاگرام خود در تماس باشید. برای انجام این کار کافی است عبارت به‌روزرسانی تجربه‌ی پیام‌رسانی را انتخاب کنید.

امروز پس از سه سال، به‌نظر می‌رسد که این شرکت در حال تغییر اهداف پیشین خود در‌زمینه‌ی یکپارچگی است. طبق اطلاعات منتشر‌شده در صفحه‌ی پشتیبانی جدید، چت بین‌برنامه‌ای میان فیسبوک مسنجر و اینستاگرام از اواسط دسامبر (اواخر آذر ماه) امسال دیگر در‌دسترس نخواهد بود. این شرکت تغییراتی که پس از این غیرفعال‌سازی رخ خواهند داد، این‌گونه شرح داده است:

  • شما دیگر نمی‌توانید از اینستاگرام مکالمات یا تماس‌های جدیدی را با حساب‌های فیسبوک شروع کنید.
  • هر چت فعالی که با حساب‌های فیسبوک داشته‌اید، فقط خواندنی خواهد شد. این یعنی شما و دیگران نمی‌توانید پیام‌های جدیدی در این چت‌ها ارسال کنید.
  • حساب‌های فیسبوک دیگر نخواهند توانست وضعیت فعالیت شما یا وضعیت مشاهده‌ی پیام‌ها به‌وسیله‌ی شما را مشاهده کنند.
  • هر چت فعالی که با حساب‌های فیس‌بوک داشته‌اید، به صندوق ورودی شما در فیسبوک یا مسنجر منتقل نمی‌شود.

Meta هنوز دلیل خاصی برای این تغییرات ارائه نکرده؛ اما ممکن است دلیل این تغییرات قانون بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) باشد که شامل الزاماتی برای شرکت‌های بزرگ درزمینه‌ی ارائه‌ی قابلیت همکاری میان پلتفرم‌های مختلف پیام‌رسانی است. واتساپ یکی دیگر از محصولات متا است که از قبل در حال آماده‌سازی ویژگی چت‌های شخص ثالث بود و می‌تواند به پیروی متا از DMA کمک کند.

این امکان وجود دارد که هدف متا از توقف ویژگی چت بین‌برنامه‌ای میان سرویس‌های خودش، آماده‌شدن هرچه بهتر برای برای تعامل گسترده‌تر و مطابق با DMA در مسنجر باشد. ناگفته نماند که این تغییر ممکن است تنها یکی دیگر از گام‌های متا در به‌حاشیه‌راندن مسنجر باشد. این برنامه اخیراً قابلیت ارسال پیامک و پیام چندرسانه‌ای را در اندروید از دست داده و متا مسنجر لایت را نیز متوقف کرده است.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط