iOS 17.1 منتشر شد؛ با تغییرات سیستم‌عامل جدید آیفون آشنا شوید

همچنین به‌روزرسانی WatchOS 10.1 ویژگی مهم Double Tap را برای اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ به‌همراه دارد.

اپل به‌تازگی به‌روزرسانی iOS 17.1 را همراه با نسخه جدید سیستم‌عامل‌های دیگر خود از جمله WatchOS 10.1 و MacOS 14.1 منتشر کرده است. در هر به‌روزرسانی برخی از اشکالات سیستم عامل اپل برطرف شده است و همچنین شامل اضافه‌شدن برخی قابلیت‌های قابل‌توجه هستیم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

به‌روزرسانی سیستم عامل iOS 17.1

مطابق معمول بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ها به آیفون تعلق دارند. در iOS 17.1 گزینه استفاده از داده‌های شبکه موبایل برای اشتراک‌گذاری فایل از طریق AirDrop اضافه شده است. با این ویژگی، کاربران آیفون می‌توانند در صورت عدم دسترسی به Wi-Fi یا بلوتوث، فایل‌های خود را از طریق شبکه موبایل ارسال کنند. البته هر دو کاربری که قصد انجام این انتقال را دارند باید حساب iCloud داشته باشند.

برنامه Music اپل نیز با این آپدیت دستخوش چند تغییر شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به اضافه‌شدن گزینه Favorites، ارائه آهنگ‌های پیشنهادی و طرح‌های جدیدی برای کاور پلی‌لیست‌ها اشاره کرد.

همچنین سیستم عامل iOS 17.1 گزینه‌های نمایش بیشتری برای ویژگی محبوب StandBy ارائه می‌کند که از طریق آن می‌توانید گوشی آیفون خود را در حین شارژ شدن به یک صفحه نمایش هوشمند تبدیل کنید. برای تصاویر پیش‌زمینه نیز می‌توانید مجموعه‌ای از عکس‌ها را انتخاب کنید تا به‌صورت تصادفی نمایش داده شوند.

به‌روزرسانی سایر سیستم‌عامل‌های اپل

به‌روزرسانی WatchOS 10.1 نیز ویژگی مهم Double Tap را برای اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ به‌همراه دارد که با وجود آن می‌توانید از طریق حرکات دست (مانند تصویر بالا) برای انجام عملکردهایی از جمله کنترل تماس، آلارم و… استفاده کنید.

به‌روزرسانی MacOS 14.1 ویژگی قابل‌توجهی را به‌همراه ندارد و بیشتر برای رفع برخی اشکالات گزارش شده و انجام پیشرفت‌های دیگر منتشر شده است. با این حال، به‌روزرسانی iPadOS 17.1 پشتیبانی از اپل پنسل جدید را اضافه می‌کند که ماه گذشته معرفی شد. اپل همچنین در iOS 17.1 و iPad 17.1 به‌روزرسانی امنیتی را نیز انجام داده است، مانند محافظت بیشتر از داده‌های کاربران در برنامه‌هایی مانند FindMy و Contacts.

نهایتاً ویژگی ویژگی Enhance Dialogue برای بهبود وضوح صدا هنگام استفاده از هوم پاد نیز با به‌روزرسانی tvOS 17.1 در دسترس قرار گرفته است. در همین رابطه، اخیراً گفته شده بود که اپل ظاهراً می‌خواهد اپلیکیشن TV خود را متحول کند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط