Huawei با اینترنت ماهواره‌ای به سرعت ۶۶۰ مگابیت بر ثانیه دست یافت

چین هم‌اکنون درحال آزمایش سرویس اینترنت ماهواره ای در مدار پایین زمین (LEO) مشابه سرویس استارلینک اسپیس‌ایکس است

هواوی یکی از معدود شرکت‌های جهان است که هم‌اکنون سرویس اینترنت ماهواره ای مدار پایین زمین (LEO) مشابه استارلینک اسپیس‌ایکس را آزمایش می‌کند. حالا جزئیات بیشتری از آزمایش‌های این شرکت فاش شده و ظاهراً غول فناوری چین در تست سرویس خود به سرعت دانلود ۶۶۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کرده است.

براساس گزارش Wccftech، «وانگ جون»، دانشمند ارشد آزمایشگاه فناوری بی‌سیم ۶G هواوی این خبر را در رویداد بین‌المللی اکوسیستم صنعت اطلاعات هوافضای چین اعلام کرده است. هواوی از علاقه‌مندان ایده اتصال ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند خود بوده است و میت ۶۰ پرو که تابستان امسال معرفی شد، قابلیت تماس به ماهواره‌های GEO را فراهم می‌کند.

چالش چین در توسعه سرویس اینترنت ماهواره‌ای

طبق توضیحات هواوی در این کنفرانس، تعیین چگالی پوشش (که تراکم ظرفیت اینترنت موجود یک منطقه را اندازه‌گیری می‌کند) یک محدودیت مهم برای شبکه ماهواره‌ای مدار پایین زمین آن‌ها بوده است. آن‌ها در تحقیقات خود به استارلینک اشاره کرده‌اند که شبکه خود را برای اطمینان از چگالی ظرفیت ۳.۶ Mbit/s/km2 در عرض‌های جغرافیایی متوسط (مناطق دارای رنگ قرمز در تصویر زیر) بهینه کرده است. درواقع به گفته هواوی، بخش زیادی از این ظرفیت تلف می‌شود، زیرا بیشتر آن در سطح اقیانوس است.

درحال‌حاضر اطلاعات بسیار زیادی از آزمایش اتصال LEO هواوی وجود ندارد و مشخص نیست که غول چینی از کدام ماهواره‌ها برای این تست استفاده کرده است. بااین‌حال، چین در این آزمایش ماهواره‌های ساخت خود را پرتاب کرده است. این شرکت ماه مارس سال جاری نیز آزمایش دیگری را با کمک موشک Long March 2C انجام داده بود که در آن یک ماهواره سنجش و شش فضاپیمای LEO ساخت GalaxySpaceX به فضا پرتاب شدند. سپس در ماه ژوئن، محققان هواوی این ماهواره‌ها را در دریای چین جنوبی آزمایش کردند تا اولین آزمایش شبیه به استارلینک چین انجام شده باشد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط