Community؛ قابلیت در دست توسعه و مرموز واتساپ

با بررسی کد APK نسخه جدید واتساپ، اطلاعات قابلیتی به نام Community کشف شده است که هنوز به‌طور کامل کارایی آن معلوم نیست.

اخیرا واتساپ روی افزودن قابلیت‌های بیشتر به پیام‌رسان خود کار می‌کند. به‌تازگی گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که از اضافه شدن ویژگی جدید دیگری به پیام‌رسان مذکور خبر می‌دهد. با توجه به کد APK که توسط XDA-Developers کشف شده است، جدیدترین پیشرفتی که این اپلیکیشن دریافت خواهد کرد، Community نام دارد گفته می‌شود این ویژگی جدید که واتساپ در حال کار کردن روی آن است، با قابلیت Groups همراهی خواهد کرد.

Community واتساپ؛ یک ویژگی در حال توسعه

به گزارش فون‌آرنا، XDA-Developers در آخرین بتای واتساپ (نسخه ۲.۲۱.۲۱.۶)، گزینه‌ای در مورد قابلیتی به نام Community یافته است. ظاهراً ویژگی جدید با قابلیت Groups موجود در این پیام‌رسان همپوشانی دارد. البته شواهدی در این کد مشاهده می‌شود که نشان می‌دهد Community تنها یک نام جدید برای Groups نیست و در واقع در کنار ویژگی قبلی همزیستی می‌کند.

توضیحات نوشته‌شده در کد درباره ویژگی مذکور، به احتمال وجود آن در نسخه بعدی اپلیکیشن اشاره می‌کند. به خاطر داشته باشید که کشف چنین کدی در APK به این معنا نیست که قابلیت مذکور صد درصد به‌عنوان بخشی از یک به‌روزرسانی به واتساپ اضافه می‌شود؛ این ویژگی هنوز به مرحله آزمایشی نرسیده و ممکن است توسعه‌دهندگان تصمیم به حذف آن بگیرند. این حقیقت درباره تمامی قابلیت‌های جدید صدق می‌کند. ابتدا ویژگی‌های جدید بررسی و آزمایش می‌شوند و اگر توانستند مرحله ابتدایی را با موفقیت پشت سر بگذارند، در دسترس افراد بیشتری قرار می‌گیرند.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است که این قابلیت چیست و چه کاری انجام می‌دهد و فقط در کد مربوطه مشخص شده است که چنین قابلیتی وجود دارد و واتساپ در حال توسعه آن است. XDA حدس می‌زند که احتمالاً Community می‌تواند عملکردی شبیه رسانه‌های اجتماعی در خود پیام‌رسان داشته باشد؛ چیزی شبیه به یک گروه فیسبوک. این امکان وجود دارد که Community مکانی باشد که توانایی میزبانی بیش از یک گروه واتساپ در داخل خود دارد یا حتی به‌عنوان کانالی اختصاصی برای ارسال پیام به ادمین گروه‌ها استفاده شود.

البته از آنجا که صرفا تمام این موارد حدس و گمان است، این احتمال نیز وجود دارد که Community کلا قابلیت جدیدی نباشد و صرفا واتساپ تصمیم گرفته است نام گروه را به Community تغییر بدهد. هیچ بازه زمانی مشخصی اعلام نشده است که بتوان در آن منتظر نسخه نهایی این ویژگی بود و حتی نمی‌دانیم آیا Community برای عموم مردم در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر.

ویژگی‌های در حال توسعه واتساپ که باید منتظر آن‌ها باشید

واتساپ دائماً در حال بهبود مجموعه ویژگی‌های خود است و بسیاری از قابلیت‌های جدیدی که توسعه‌دهندگان روی آن‌ها کار می‌کنند، در نسخه‌های بتای این پیام‌رسان محبوب ظاهر می‌شود. مدتی است اپ آزمایشی بتای واتساپ بسته شده است؛ اما ویژگی‌های جدیدی که در نسخه بتا کشف شده‌اند در نهایت راهی نسخه رسمی جهانی می‌شوند.

پیش از این، یک ویژگی بسیار مفید مربوط به حریم خصوصی برای بتاتسترهای iOS منتشر شد. این ویژگی پشتیبان‌گیری رمزگذاری‌شده سرتاسری بود. این ویژگی باعث می‌شود پشتیبان‌گیری‌های انجام‌شده به‌صورت رمزگذاری‌شده در فضای ابری آپلود شوند؛ به این معنی که هیچ‌کس، حتی خود واتساپ، نمی‌تواند به داده‌های شما دسترسی پیدا کند. این یک قابلیت مهم امنیتی است که اگر یکی از اعضای گروه تسترهای واتساپ باشید، برای شما فعال می‌شود. در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد دسترسی عمومی این ویژگی برای همه کاربران خواهیم بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید که مدتی را در مرحله آزمایش بتا گذراند، پشتیبانی از چند دستگاه با امکان اتصال حداکثر چهار دستگاه به یک حساب واتساپ بود. با این ویژگی، حتی زمانی که تلفن همراه به اینترنت متصل نباشد نیز می‌توان با دیگر دستگاه‌ها از واتساپ استفاده کرد. این ویژگی پشتیبانی از چند دستگاه در مرحله بتا قرار دارد؛ اما برای همه افرادی که دارای حساب واتساپ هستند در دسترس است؛ بنابراین همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

واتساپ همچنین در حال کار روی یک اپ جدید است که از صفحه بزرگ‌تر آیپد و تبلت استفاده بیشتری می‌کند. طبق گزارش‌ها، توسعه‌دهندگان این شرکت در حال کار روی نسخه‌ای هستند که به‌طور اختصاصی برای تبلت طراحی شده است و قابلیت‌های خاصی دارد.

منبع:Zoomit

آموزش دوره +Network

مطالب مرتبط