Apple سرانجام از سال ۲۰۲۴ پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS را به آیفون می‌آورد

گوگل و سامسونگ در چند سال پیش تلاش داشتند تا اپل را به پذیرش RCS مجبور کنند و حالا کوپرتینویی‌ها این موضوع را اعلام کرده‌اند.

اپل در اقدامی غافلگیرکننده اعلام کرد که از سال آینده استاندارد پیام‌رسانی RCS را به کار خواهد گرفت. این ویژگی «اواخر سال آینده» از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری راه‌اندازی خواهد شد و ویژگی‌هایی را برای پیام‌رسانی بین کاربران آیفون و اندروید برای iMessage ارائه می‌کند.

تصمیم اپل در حالی اعلام شده است که رگولاتورها و شرکت‌های رقیب مانند گوگل و سامسونگ در چند سال گذشته غول سازنده آیفون را مجبور به پذیرش و اتخاذ RCS کرده‌اند. همچنین این استاندارد به توسعه خود ادامه می‌دهد تا به پلتفرمی بالغ‌تر از گذشته تبدیل شود. سخنگوی اپل به ۹to5Mac گفت که RCS قابلیت‌های بهتری را در زمینه پیام‌رسانی بین پلتفرم‌های مختلف ارائه می‌کند:

«اواخر سال آینده، ما پشتیبانی از RCS Universal Profile را اضافه خواهیم کرد، استانداردی که در حال حاضر توسط انجمن GSM منتشر شده است. ما معتقدیم که RCS Universal Profile در مقایسه با SMS یا MMS، تجربه همکاری بهتری را ارائه می‌کند. این ویژگی در کنار iMessage کار خواهد کرد که همچنان بهترین و امن‌ترین تجربه پیام‌رسانی برای کاربران اپل خواهد بود.»

مزایای RCS برای اپل

RCS ویژگی‌های متفاوتی را برای پیام‌رسانی بین پلتفرمی در دسترس iMessage قرار خواهد داد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به مواردی مانند تیک خوانده‌شدن پیام‌ها، نشانگرهای تایپ، ارسال تصاویر ویدیوهای با کیفیت بالا و موارد دیگر اشاره کرد. همچنین با وجود پشتیبانی از RCS کاربران می‌توانند موقعیت مکانی خود را از طریق پیام‌های متنی با دیگران به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، برخلاف پیامک‌های معمولی، RCS می‌تواند از طریق داده موبایل یا Wi-Fi نیز کار کند.

در نهایت، اپل اعلام کرده که با اعضای GSMA روی راه‌هایی برای بهبود بیشتر پروتکل RCS که به‌خصوص شامل بهبود امنیت و رمزگذاری پیام‌ها در آن می‌شود، کار خواهد کرد. اپل همچنین به ۹to5Mac اعلام کرده که از هیچ نوع رمزگذاری سرتاسری اختصاصی برای RCS استفاده نخواهد کرد و تمرکز آن روی بهبود خود استاندارد است.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط