اخبار جدیدرویداد ها

تعطیلی ایکس در برزیل را به دلیل تهدیدات

تعطیلی ایکس در برزیل!

ایلان ماسک، اعلام کرده است که به فعالیت‌های تجاری خود در برزیل پایان می‌دهد، اما همچنان برای کاربران این کشور در دسترس خواهد بود. این تصمیم پس از آن گرفته شد که «الکساندر دومورائس»، قاضی دادگاه عالی برزیل، نماینده قانونی ایکس در این کشور را تهدید به بازداشت کرد. دلیل این تهدید عدم پیروی از دستورات سانسور محتوا از سوی ایکس عنوان شده است.

به گزارش رویترز ایکس در بیانیه‌ای که در این پلتفرم منتشر کرده، توضیح داده که دومورائس از آن‌ها خواسته تا برخی از محتواهای منتشرشده توسط کاربران این شبکه را حذف کنند. او این محتواها را حاوی پیام‌های نفرت‌انگیز و اطلاعات نادرست علیه رئیس‌جمهور سابق برزیل دانسته است. در همین راستا، دادگاه عالی برزیل نیز حکم کرده که در صورت عدم اجرای این دستورات، ایکس روزانه ۲۰ هزار رئال (حدود ۳۶۵۳ دلار) جریمه خواهد شد و نماینده قانونی این شرکت، راشل نوا کونسیکائو، بازداشت می‌شود.

هرچند ایکس در ابتدا برخی از حساب‌های مرتبط با انتشار این محتواها را مسدود کرد، اما ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، بعدها تصمیم گرفت این محدودیت‌ها را لغو کند. او با این اقدام، اعلام کرد که احتمالاً تمامی درآمدهای ایکس در برزیل را از دست خواهند داد و مجبور به تعطیلی دفتر خود در این کشور خواهند شد، اما به عقیده او، «حفظ اصول مهم‌تر از سود است.»

در نهایت، تعطیلی ایکس تصمیم این شرکت بود ، اما تاکید کرد که این پلتفرم همچنان برای کاربران برزیلی در دسترس خواهد بود. این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته و به یکی از موضوعات داغ در فضای مجازی تبدیل شده است.

درباره گفت و گوی ترامپ و ایلان ماسک بخوانید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا