تبلیغات بیشتر در اپلیکیشن های مختلف اپل میخواهد درآمد تبلیغاتی خود را سه برابر کند.
بلومبرگ در گزارش جدیدی اعلام کرده است که: اپل میخواهد کسب و کار تبلیغات خود را گسترش بدهد، و مجموع درآمدهای آن را دو رقمی کند.
بلومبرگ در گزارشی جدید میگوید «تاد ترسی»، معاون بخش پلتفرمهای تبلیغاتی اپل میخواهد درآمد سالانه این شرکت از بخش تبلیغات را دو رقمی کند. با توجه به این که این رقم در حال حاضر چهار میلیارد دلار است، یعنی باید منتظر سه برابر شدن آن نیز بمانیم.
طبق اعلام « مارک گرمن » از بلومبرگ ، اپل هم اکنون آزمایش نمایش تبلیغات در نتایج بخش جستجوهای اپلیکیشن نقشه را به روش های شبیه تبلیغات به بخش جستجوهای اپ استور را شروع کرده . ظاهرا تبلیغات در آینده به اپلیکیشنهای Apple Books و Apple Podcasts هم راه پیدا میکند.
درآمد تبلیغاتی اپل در حال حاضر از چند منبع محدود میآید : تبلیغات بخش جستجوی اپ استور ، تبلیغات اپل نیوز ، تبلیغات Apple Stocks و سهمی از تبلیغاتی که در جریان پخش زنده گیم های MLB Friday Night Baseball توزیع می گردد.
اپل افزایش تبلیغات در پلتفرمها را شروع کرده است
اپل همچنین چند وقت پیش اعلام کرده بود که نمایش تبلیغات بیشتر در اپ استور را آغاز میکند . جایگاههای جدید تبلیغاتی اپ استور در iOS 16 به شرکتها اجازه میدهند تا برنامههای خود را در زبانه Today و زیر صفحه محصولات به نمایش بگذارند.
گرمن همچنین به پتانسیلهای تبلیغاتی سرویس اپل تیوی پلاس اشاره کرده و میگوید این شرکت میتواند تا پایان سال سرویسی کمهزینهتر ولی با تبلیغات همانند نتفلیکس و دیزنی پلاس عرضه میکند . در حال حاضر ، اپل تیوی پلاس تنها یک اشتراک ماهانه ۴ .۹۹ دلاری دارد که فرد میتواند با تهیه آن بدون مزاحمت تبلیغات محتواهای خودش را تماشا کند.
رشد قسمت سختافزارهای اپل در طول حدود پنج سالگذشته آهسته گشته و این شرکت بهدنبال توسعه کسب و کار خود در قسمت سرویسها از جمله تبلیغات است . ولی این شرکت به دلیل فلج کردن بازار تبلیغات شخص ثالث از طریق خصوصیت « شفافیت ردیابی اپ » در iOS مورد انتقاد قرار دارد . از سوی دیگر ، اگر میزان تبلیغات در پلتفرمهای این شرکت بیشاز اندازه شود ، ممکن است اعتبار این برند لوکس خدشهدار گردد.
منبع:digito