ساخت توربین های عمودی با هدف بهبود فناوری انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش تکنا استفاده از دوربین های عمودی می تواند کارآمدی مزارع بادی را افزایش است. در حال حاضر فناوری های مربوط به انرژی تجدید پذیر یک جایگزین مناسب برای سوخت های فسیلی است. به همین دلیل تحقیقات زیادی توسط مهندسان بر روی این فناوری ها انجام می گیرد.

گزارش این تحقیق که توسط یواخیم توفتگارد هانسن نوشته شده در مورد مزارع بادی عمودی است. این مزارع مدرن یک روش جدید برای تولید انرژی سبز بوده و تنها عیب آن ایجاد تلاطم در بین توربین های ردیف اول و کاهش عملکرد توربین ها در ردیف های بعدی خواهد بود.

این محقق توضیح می دهد: در مزارع جدید ردیف جلو می تواند نیمی از انرژی باد را به برق تبدیل کند. اما در ردیف های بعدی این میزان کاهش یافته و به ۳۰ درصد می‌رسد. به همین دلیل ما به دنبال یک روش اقتصادی و مقرون به صرفه خواهیم بود. هانسن به کمک دیگر محققان از دانشکده مهندسی دانشگاه آکسفورد بروکس از شبیه‌سازی رایانه‌ای برای مطالعه عمیقی روی باد استفاده کردند. این تحقیقات که در آینده می تواند پایه گذار فناوری های جدید در تولید انرژی پاک باشد نشان می دهد در صورت قرارگیری توربین ها به صورت جفتی عملکرد آنها ۱۵ درصد افزایش یافته و همچنین شاهد بهبود عملکرد نسبت به توربین های بادی سنتی کنونی خواهیم بود. به نظر می‌رسد در آینده شاهد مزارع بادی به صورت عمودی باشیم و این امر در نهایت باعث کاهش قیمت برق نیز خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *