یکی از قابلیت‌های جذاب قدیمی به Apple Watch برمی‌گردد

ژست حرکتی تغییر تصویر زمینه‌ی ساعت به آخرین نسخه‌ی آزمایشی واچ او اس ۱۰‌‎٫۲ بازگشت.

به نوشته‌ی حساب کاربری Aaron در ایکس (توییتر سابق)، ژست حرکتی سوایپ روی صفحه اپل واچ جهت تغییر تصویر زمینه، به سومین بتای واچ او اس ۱۰٫۲ که در اوایل این هفته برای توسعه‌دهندگان منتشر شد، بازگشته است. در نسخه‌های قبلی، تغییر تصویر زمینه ساعت مستلزم فشار دادن صفحه به مدت یک ثانیه و سپس پیمایش در لیست با استفاده از دکمه‌ی چرخان (Digital Crown) بود.

حداقل در این نسخه آزمایشی، ژست حرکتی تغییر تصویر زمینه به‌طور پیش‌فرض فعال نیست و در عوض، باید آن را به صورت دستی در تنظیمات ساعت فعال کنید. این گزینه فقط در اپل واچ موجود است و با استفاده از برنامه واچ در گوشی آیفون نمی‌توانید آن را پیدا کنید.

در نسخه‌ی پایدار فعلی یعنی واچ او اس ۱۰٫۱ که ماه گذشته منتشر شد، آپشن NameDrop معرفی شد تا به کاربران اجازه دهد اطلاعات تماسشان را با نگه داشتن اسمارت واچ خود در نزدیکی اپل واچ یا گوشی آیفون با سایر افراد به‌اشتراک بگذارند. واچ او اس ۱۰٫۱ همچنین ژست حرکتی Double Tap را برای آخرین مدل‌های ساعت هوشمند اپل واچ فعال می‌کند.

به‌روزرسانی واچ او اس ۱۰٫۲ همراه با IOS 17.2 منتشر می‌شود تا پیشرفت‌های مناسبی را برای کاربران آیفون به‌ارمغان بیاورد.

ای او اس ۱۷٫۲ شامل برنامه‌ی جدید ژورنال اپل است که برای اولین بار در رویداد WWDC معرفی شد و از لیست‌های پخش مشترک در Apple Music، تغییرات در گزینه‌های Tapback و ویجت‌های جدید برای ساعت و آب و هوا پشتیبانی می‌کند. این به‌روزرسانی همچنین امکان ضبط ویدیوهای مکان‌مند (Spatial) را برای هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو با استفاده از آیفون ۱۵ پرو فراهم می‌کند.

انتظار می‌رود اپل ای او اس ۱۷٫۲ و واچ او اس ۱۰٫۲ را تا پایان سال، برای عموم منتشر کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط