یکی از بزرگترین ماینرهای جهان، ۷۹ درصد بیت‌کوین‌های خود را فروخت

با فرارسیدن زمستان کریپتویی، وضعیت استخراج‌کنندگان رمزارز نیز با گذشته متفاوت شده است. شرکت Core Scientific که یکی از بزرگترین ماینرهای بیت کوین جهان است، در ماه ژوئن ۱۶۷ میلیون دلار دارایی بیت کوین خود را فروخته است.

فروش بیت‌کوین‌ها باعث شد این شرکت در پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۱۹۵۹ بیت کوین داشته باشد که در مقایسه با ۸۰۵۸ دارایی بیت کوین که در تاریخ ۳۱ ماه مه داشت، بیش از ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

شرکت استخراج ارز دیجیتال Core Scientific مستقر در ایالات متحده بیش از ۷۰۰۰ بیت کوین در ماه ژوئن برای پرداخت هزینه سرورها، افزایش ظرفیت داده و تسویه بدهی‌های خود فروخته است.

این شرکت اعلام کرده که رقمی تقریبا برابر با ۱۶۷ میلیون دلار بیت‌کوین (BTC) در ماه ژوئن با قیمت متوسط ​​۲۳,۰۰۰ دلار در حدود ۷۲۰۲ واحد بیت کوین فروخته است و حالا تعداد بیت کوین‌هایش به ۱۹۵۹ واحد کاهش پیدا کرده است.

فروش بیت کوین در زمستان کریپتویی

به گفته این شرکت، درآمد حاصل از فروش رمزارز برای پرداخت هزینه سرورهای ASIC، برنامه‌ریزی برای بازپرداخت بدهی‌ها و سرمایه‌گذاری در افزایش ظرفیت مرکز داده استفاده می‌شود. گزارش منتشر شده از سوی شرکت نشان می‌دهد که این استخراج کننده بزرگ در ماه ژوئن ۱۱۰۶ بیت کوین ماین کرده و برای آن ۵۷ درصد از ظرفیت مرکز داده را به خود اختصاص داده است. عملیات استخراج بیت کوین این شرکت تا تاریخ ۳۰ ژوئن بیش از ۱۸۰,۰۰۰ سرور را مشغول کرده است.

«مایک لویت»، مدیرعامل این شرکت می‌گوید:

«صنعت کریپتو استرس شدیدی را به همراه دارد. چنین صنایعی بازار سرمایه ضعیفی دارند، نرخ‌ بهره در حال افزایش است و اقتصاد با تورم تاریخی مقابله می‌کند. شرکت ما در گذشته با موفقیت توانست وضعیت رکود بازار را تحمل کند و ما به توانایی‌های خود برای عبور از آشفتگی فعلی بازار اطمینان داریم

در بحبوحه رکود بازار و نوسان شدید قیمت ارزهای دیجیتال، بسیاری از ماینرهای کریپتو کوین‌های استخراج شده خود را فروخته‌اند. در ماه ژوئن، شرکت کانادایی استخراج ارز دیجیتال Bitfarms 3000 بیت کوین (تقریبا ۴۷ درصد از دارایی های خود در آن زمان) را به مبلغ ۶۲ میلیون دلار به عنوان بخشی از استراتژی بهبود نقدینگی و پرداخت بدهی فروخت.

لویت گفت که Core Scientific قصد دارد ظرفیت خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۳۰ اگزاهش در ثانیه افزایش دهد و در عین حال از فرصت‌های پیش آمده به بهترین نحو استفاده کند.

 

منبع:دیجیاتو

مطالب مرتبط