گوگل بخاطر ردیابی کاربران در حالت ناشناس کروم، با پرونده قضایی مواجه می‌شود

طبق گزارش اخیر بلومبرگ، قاضی «لوسی کوه» درخواست گوگل برای رد این پرونده را رد کرده. طبق تشخیص قاضی کوه، گوگل بدون اطلاع کاربران به جمع‌آوری داده‌های آن‌ها در زمان فعال بودن حالت ناشناس مرورگر کروم ادامه داده که همین موضوع، باعث ادامه پیگیری پرونده می‌شود.

شرکت‌کنندگان اصلی در دادرسی، گوگل را به گمراه کردن کاربران متهم کرده‌اند. به گفته آن‌ها، این غول جستجوی اینترنتی به کاربران گفته که اطلاعات آن‌ها خصوصی باقی می‌ماند، با این حال رفتار آن‌ها را تحت نظر داشته است.

به گفته گوگل، کاربران با سیاست حفظ حریم خصوصی این کمپانی موافقت کرده‌اند و از جمع‌آوری داده‌ها اطلاع داشته‌اند. طبق گزارش‌ها، حالت ناشناس به معنای نامرئی بودن نیست و وب‌سایت‌ها همچنان می‌توانند فعالیت‌های کاربران را ببینند.

در حال حاضر نمی‌دانیم این پرونده به موفقیت می‌رسد یا خیر و اینکه در صورت پیروزی شاکیان در دادگاه، تغییر قابل توجهی در حالت ناشناس مرورگر کروم ایجاد می‌شود یا خیر. این احتمال وجود دارد که گوگل به افراد غرامت پرداخت کند، چرا که اغلب پیروزی در چنین پرونده‌هایی به معنای پرداخت خسارت به کاربران خواهد بود.

حالت ناشناس محدودیت‌های مخصوص به خود را دارد و اگرچه مانع از قرارگیری وب‌سایت‌ها در تاریخچه جستجوی عادی و کوکی‌ها می‌شود، اما تمام ترافیک‌های قابل شناسایی را مسدود نمی‌کند.

بسیاری از کاربران احتمالا از عملکرد دقیق حالت ناشناس اطلاع ندارند. در همین راستا شاید پرونده اخیر گوگل را مجبور به شفافیت بیشتر درباره این حالت کند و این غول جستجوی اینترنتی اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

در این پرونده همچنین از گوگل به علت قرارگیری اطلاعات مهم در بخش نامناسبی از شرایط استفاده از سرویس‌ها، انتقاد شده. افراد بسیار کمی حاضر به مطالعه تمام شرایط هستند که همین موضوع برای حریم خصوصی آن‌ها می‌تواند دردساز شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *