گوگل با هدف ارتقا امنیت، نمایش اپ‌های قدیمی پلی استور را متوقف می‌کند

گوگل قصد دارد به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای بالا بردن امنیت اکوسیستم اندروید، برنامه‌های قدیمی را دیگر در پلی استور نمایش ندهد. با این وجود، اگر قبلا از این برنامه‌ها استفاده کرده باشید، همچنان به آن‌ها دسترسی خواهید داشت اما کاربران جدید نمی‌توانند آن‌ها را پیدا یا نصب کنند.

هم اکنون اپلیکیشن‌های بسیار زیادی در استور گوگل پلی وجود دارد که طبق آمار Statista شمار آن‌ها تقریبا به ۳.۵ میلیون می‌رسد. بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که بخش بزرگی از این برنامه‌ها قدیمی شده باشند.

البته در بیشتر موارد، نصب یک برنامه قدیمی آسیب چندانی به گوشی یا تبلت کاربران وارد نمی‌کند اما به صورت کلی نصب آن‌ها توصیه نمی‌شود و گوگل به همین دلیل می‌‌خواهد همه چیز را برای کاربران اندروید ایمن‌تر کند. غول موتور جستجو قصد دارد برنامه جدید خود را از نوامبر ۲۰۲۲ (پاییز سال جاری) عملی کند تا اپلیکیشن‌های قدیمی از دسترس کاربران جدید خارج شوند.

چه اپلیکیشن‌هایی در گوگل پلی استور قدیمی محسوب می‌شوند؟

گوگل توضیح می‌دهد که در این روش، برنامه‌های اندرویدی از دسترس خارج خواهند شد که نسخه API اندروید آن‌ها به دو سال قبل از نسخه فعلی مربوط می‌شود. به عبارت دیگر، اگر این طرح هم اکنون انجام شود، برنامه‌هایی که بر اساس اندروید ۱۰ یا نسخه‌های قبلی ساخته شده‌اند، برای کاربران جدید نمایش داده نخواهند شد. همچنین پس از عرضه نسخه‌های جدید اندروید، پنجره دو ساله مطابق با آن پیش خواهد رفت.

با این حال، کاربرانی که از برنامه‌های قدیمی استفاده می‌کنند، همچنان می‌توانند آن را در گوگل پلی مشاهده کرده یا حتی روی گوشی‌های دیگر خود نصب کنند. در این تصمیم، بیشتر روی کاربران جدیدی تمرکز شده که تجربه کار با برنامه‌های قدیمی را ندارند.

با این وجود، توسعه‌دهندگان تشویق یا مجبور می‌شوند که نسخه‌های جدیدی از برنامه‌های خود را منتشر کنند که با سیستم عامل جدید سازگاری داشته باشند.

 

منبع: دیجیاتو

 

آموزشگاه مهندسی عصر رایان شبکه 

مطالب مرتبط