گلکسی اس ۲۴ به ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌شود

یک‌ سال پس از اپل، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ نیز قابلیت اتصال ماهواره‌ای را به پرچم‌دارانش اضافه می‌کند.

در‌حالی‌که زمان نسبتاً زیادی تا معرفی سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ باقی مانده است، شایعات و اطلاعات جدیدی در فضای مجازی درباره‌ی نسل بعدی پرچم‌داران سامسونگ منتشر شده است. در جدید‌ترین اخبار، به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز مانند اپل تصمیم گرفته است تا قابلیت اتصال به ماهواره را به پرچم‌داران خود بیاورد.

ابتدای سال جاری میلادی، سامسونگ با وجود پشتیبانی پردازنده‌ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از قابلیت اتصال به ماهواره، سری پرچم‌دار گلکسی اس ۲۳ را بدون این قابلیت عرضه کرد.

لی جونگ هو، وزیر علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره‌جنوبی، در مصاحبه‌ای ادعا کرده است که برخی از برندهای داخلی تولید‌کننده‌ی گوشی هوشمند در حال آماده‌شدن برای راه‌اندازی سرویسی هستند که انتقال داده بین گوشی‌های هوشمند ۵G و ماهواره ها را تا سال ۲۰۲۴ امکان‌پذیر می‌کند و این قابلیت را دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

از‌آن‌جا‌که سامسونگ بزرگ‌ترین برند تولید‌کنند‌ه‌ی گوشی هوشمند در کره‌‌جنوبی است، این بیانیه احتمالاً به برنامه‌های آینده این شرکت برای گوشی پرچم‌دار ۲۰۲۴ آن اشاره می‌کند.

پیش‌تر، سامسونگ اعلام کرده بود که اکوسیستم اتصال ماهواره‌ای و فناوری‌های مرتبط به آن به‌اندازه‌ی کافی بالغ نبوده‌اند؛ ازاین‌رو، از استفاده از ویژگی اتصال ماهواره‌ای در سری اس ۲۳ صرف‌نظر کرده و تصمیم گرفته است تا زمان بهبود این ویژگی، عرضه‌ی آن در دستگاه‌های پرچم‌دار خود را به‌تعویق بیندازد.

با‌توجه‌به اخبار فاش‌شده، سامسونگ برای ارائه‌ی قابلیت اتصال ماهواره‌ای با شرکت Iridium Communications همکاری کرده است. این شرکت ماهواره‌هایی در مدار پایین زمین دارد که به‌طور خاص برای ارتباطات اضطراری ساخته و طراحی شده‌اند.

در‌حال‌حاضر، به‌جز آیفون، گوشی‌های پرچم‌دار هواوی، تنها دستگا‌هایی هستند که از اتصال ماهواره‌ای را در میان شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی بهره می‌برند؛ اما با‌توجه‌به این خبر، سامسونگ نیز ممکن است به‌زودی به این شرکت چینی محلق شود

منبع: دیجیاتو

مطالب مرتبط