کلادفلر و معرفی ابزار «بات آنالیتیکس» برای شناسایی بات‌های درون سایت

به نقل از دیجیاتو

کلادفلر به تازگی از یک ابزار به نام «بات آنالیتیکس» رونمایی کرده که جزئیات زیادی درباره بات‌های موجود روی سایت در اختیار افراد قرار می‌دهد و می‌توان آن‌ها را به عنوان بات‌های مناسب و نامناسب دسته‌بندی کرد.

اگرچه بات‌ها شهرت خوبی در فضای آنلاین ندارد، اما تمام آن‌ها مخرب نیستند و بسیاری از سرویس‌های مفید از بات‌ها استفاده می‌کنند. اگر یک بات مخرب نباشد، می‌توان به آن اجازه داد که از سایت بازدید کند و نیازی به مسدودسازی آن نیست.

در مقابل بات‌های نامناسب موجودات ناخواسته‌ای محسوب می‌شوند که می‌توانند برای سایت‌ها دردساز شوند. با وجود چنین موضوعی، بات‌ها تقریبا ۴۰ درصد از ترافیک آنلاین را نمایندگی می‌کنند، بنابراین مسدودسازی یا مجاز دانستن آن‌ها کار ساده‌ای نیست. در این زمان ابزار بات آنالیتیکس کلادفلر وارد عمل می‌شود.

مدیر محصول بخش مدیریت بات کلادفلر، «بن سالومون» اعلام کرده:

«از امروز ما تعداد بات‌هایی که به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند را نشان می‌دهیم. شما می‌توانید این بات‌ها را با استفاده از ابزار جدیدی به نام بات آنالیتیکس مشاهده کنید. این ابزار سریع و دقیق بوده و حاوی اطلاعات است. شما می‌توانید اطلاعات را بدون هیچ مشکل و کندی برای مدت زمان یک ماه مشاهده کنید.

برای دستیابی به این هدف، ما داده‌ها را در معرض دید GraphQL قرار می‌دهیم و آن‌ها را با فناوری بیت‌ریت تطبیق‌پذیر (ABR) جفت می‌کنیم تا به صورت پویا بارگذاری شوند. اگر کاربری هم اکنون دارای قابلیت مدیریت بات در حساب کلادفلر خود باشد، بات آنالیتیکس درون سرویس وی قرار می‌گیرد.»

ابزار بات آنالیتیکس در تب فایروال در داشبورد کلادفلر در دسترس خواهد بود. سازمان‌ها بدون مدیریت بات تنها می‌توانند نگاهی به ترافیک بات‌ها داشته باشند که البته همین ویژگی برای آن‌ها کفایت می‌کند.

ادمین سایت‌ها می‌توانند میزان بازدید خودکار سایت خود را مشخص کنند. اگرچه نمی‌توان همه بات‌ها را مسدود کرد، اما با ایجاد محدودیت می‌توان پهنای باند بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان واقعی قرار داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *