کانن احتمالا سال ۲۰۲۱ از دوربین EOS R با سنسور APS-C رونمایی می‌کند

به نقل از دیجیاتو

کانن به تازگی از دوربین EOS M50 Mark II رونمایی کرده، با این حال به نظر می‌رسد این کمپانی هم اکنون مشغول توسعه یک دوربین EOS R با سنسور APS-C است.

سایت «Canon Rumors» که اطلاعات مربوط به دوربین‌های این برند را منتشر می‌کند، به تازگی در گزارشی به یک دوربین با سنسور کراپ اشاره کرده که در نیمه دوم ۲۰۲۱ از راه می‌رسد. در این گزارش یک منبع توسعه این دوربین با لنز RF و سنسور «سامانه پیشرفته تصویر نوع سی» یا APS-C را تایید کرده، با این حال کانن برنامه‌ای برای عرضه لنزهای RF-S برای این محصول جدید خود ندارد. بجای این کار، کانن لنزهایی را توسعه می‌دهد که مناسب دوربین‌های فول فریم و APS-C خواهند بود.

طبق این گزارش، دوربین جدید برای عکاسان و فیلمبرداران ورزشی توسعه پیدا می‌کند و ظاهرا کانن برای آن یک سنسور APS-C جدید تولید خواهد کرد. این موضوع به معنای آن است که دوربین EOS R به اندازه EOS R5 یا EOS R6 سریع خواهد بود و شاید حتی سرعت بالاتری در مقایسه با آن‌ها نیز داشته باشد.

این دوربین جدید که سال آینده میلادی می‌رسد، از نرخ فریم بالایی بهره می‌برد و دارای جدیدترین فناوری «Dual Pixel Autofocus II» خواهد بود.

با توجه به استفاده از سنسور کوچکتر در این دوربین جدید، این احتمال وجود دارد که در مقایسه با دیگر محصولات سری EOS R بدنه کوچکتری داشته باشد و آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای حمل کند و عکاسان مختلف بتوانند از آن استفاده کنند.

در صورتی که این دوربین کوچکتر از EOS RP باشد، حفظ تعادل آن با استفاده از لنزهای زوم بزرگ مورد استفاده عکاسان ورزشی می‌تواند چالش‌برانگیز شود. در حال حاضر اطلاعات بیشتری درباره این محصول منتشر نشده، با این حال زمان زیادی تا معرفی آن باقی مانده و احتمالا گزارش‌های بیشتری در ماه‌های آینده درباره آن منتشر خواهند شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *