چگونه از دعوت ناخواسته به گروه ها و کانال های تلگرام جلوگیری کنیم؟

اگر از دعوت ناخواسته به گروه ها و کانال های تلگرامی خسته شده‌اید و به دنبال راهی برای جلوگیری از آن هستید، با ما همراه باشید.

اگر فرد ناشناسی شما را به گروه تلگرام دعوت می‌کند و شما علاقه‌ای به دعوت ناخواسته به گروه‌ ها و کانال های تلگرام ندارید، می‌توانید تنظیمات تلگرام خود را به نحوی تغییر دهید که تنها مخاطبان اکانت شما بتوانند شما را به گروه‌ها دعوت بکنند. در این مطلب نحوه جلوگیری از دعوت ناخواسته به گروه ها و کانال های تلگرام را به شما توضیح خواهیم داد.

تنظیمات پیش‌فرض تلگرام به نحوی اعمال شده که تمام کاربران این پیام رسان می‌توانند شما را در گروه‌های مختلف تلگرام عضو کنند. مادامی که یک شخص ناشناس شما را به گروه تلگرام دعوت می‌کند، به صورت اتوماتیک در آن گروه عضو می‌شوید و این مسئله در بعضی شرایط بسیار خسته‌کننده است. بنابراین شاید شما قصد داشته باشید که از دعوت ناخواسته به گروه ها و کانال های Telegram جلوگیری کنید، خوشبختانه انجام این کار به آسانی امکان‌پذیر است.

روش جلوگیری از دعوت ناخواسته به گروه‌ های تلگرام

اگر قصد دارید تا دیگر افراد ناشناس نتوانند شما را به گروه های تلگرامی دعوت کنند، لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱- ابتدا اپلیکیشن تلگرام را اجرا کنید.

۲- آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام به نمایش در بیاید.

۳- سپس رو گزینه Settings کلیک کنید.

۴- گزینه Privacy & Security را انتخاب کنید.

۵- گزینه Group را لمس کنید.

۶- روی گزینه My Contacts کلیک کنید.

۷- آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند.

با انجام فرآیند بالا دیگر افراد ناشناس نمی‌توانند شما را به گروه‌های تلگرام دعوت کنند. تنها افرادی که در لیست مخاطبان اکانت شما قرار دارند، می‌توانند این کار را انجام دهند. اگر تمایل داشتید می‌توانید با استفاده از دو گزینه Never Allow و Always Allow برای تنظیمات این قسمت استثنا نیز ایجاد کنید.

برای نمونه می‌توانید با وجود انتخاب گزینه My Contacts که تنها باعث می‌شود مخاطبان شما قادر به دعوت شما به گروه‌های تلگرام باشند، بعضی از مخاطبان را از انجام این کار منع کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

۱- گزینه Never Allow را انتخاب کنید.

۲- مخاطب مد نظر خود را از لیست انتخاب کنید.

۳- روی آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید.

۴- مجددا آیکون تیک گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید تا تغییرات صورت گرفته ذخیره شوند.

بنابراین به شکلی که شرح دادیم می‌توانید از دعوت ناخواسته به گروه ها و کانال های تلگرام جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *