چراغ سبز بزرگ گوگل به دنیای رمزارزها

بنابر اخباری که شب گذشته در رسانه‎ها منتشر شد، شرکت گوگل از طریق سرویس پرداخت خود به زودی به کاربران اجازه ذخیره ارزهای دیجیتال مهمی مانند بیت کوین را خواهد داد. گوگل همچنین همکاری را با شرکت‌‎های معتبری مانند Coinbase و Bitpay آغاز خواهد کرد.

تا به امروز شرکت‎های بزرگی مانند گوگل توجه زیادی از خود به بازار رمزارزها نشان نداده بودند، در عین حال بسیاری از تحلیل‌گران طرفداران ارزهای فیات با اشاره به اینکه به دلیل عدم پشتیبانی شرکت‌های بزرگ، آینده خاصی برای این بازار تعریف نمی‌‎شود، سرمایه‎گذاری در آنها را کاری غیر عقلانی جلوه می‌‎دادند.

ساعاتی پیش بلومبرگ خبر از اتفاقی بزرگ برای دنیای رمزارزها داد که بزرگترین شرکت اینترنتی دنیا را مشتاق به همکاری با شرکت‎های ویژه در دنیای رمزارزها نشان می‎دهد. با توجه به رشد روزافزون بازار رمزارزها و ارتقای جایگاه این شرکت در پرداخت‎های اینترنتی، گوگل به فکر همکاری با شرکت‎های فعال در این حوزه افتاده است.

در همین زمینه بیل ردی، مدیر امور بازرگانی در شرکت گوگل می‎گوید:

کریپتو حوزه‎ای است که ما توجه زیادی به آن داریم؛ همانطور که تقاضای کاربران و فعالان اقتصادی در این حوزه افزایش می‌یابد ما نیز باید به دنبال تکامل خود در آن باشیم.

بر اساس این گزارش، گوگل با صرافی ارزهای دیجیتال Coinbase Inc و پردازشگر پرداخت ارزهای دیجیتال BitPay برای فعال کردن این قابلیت جدید مشارکت کرده است. بیل ردی در این خصوص به بلومبرگ گفته که تیم تحت رهبری او به دنبال فرصت‌های مشارکت بیشتری در این حوزه است، اما همچنان این شرکت هنوز بیت کوین را برای تراکنش نمی‌پذیرد.

ادغام‌ ارزهای دیجیتال در سرویس‌های گوگل به مشتریانش اجازه می‌دهد تا بیت کوین را در کارت‌های دیجیتال خود نگه دارند، در حالی که ارز فیات (مانند دلار، یورو، یوآن و …) را خرج می‌کنند، ترتیبی که دقیقاً از دارایی همتا به همتا به عنوان وسیله مبادله استفاده نمی‌کند، اما کاربران را قادر می‌سازد تا دارایی‌های بیت کوین خود را خرج کنند.

با توجه به افزایش نجومی قدرت خرید با بیت کوین طی دهه گذشته، طبیعی است که بسیاری از کاربران به دنبال این باشند که بخشی از سرمایه و دارایی خود را برای اینکه طی یک فرایند افزایش توجه طبیعی به حوزه‎های جدید، حاوی ارزش بیشتری خواهد شد، به بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کنند.

به همین دلیل گوگل نیز به دنبال آن است که بستری برای ذخیره این بخش از دارایی مردم در کیف‎های پول خود فراهم کند. مسلماً این تصمیم موجب القای موجب مثبتی به بازار کریپتو خواهد شد و شاید شروعی بر بازگشت بازار به شرایط مثبتی باشد که طی چند هفته اخیر، کمرنگ‌‎تر شده است.

 

منبع: شهر سخت افزار

دوره آموزشی CCNA

مطالب مرتبط