پخش آفلاین موزیک‌های اسپاتیفای در اپل واچ میسر شد

اسپاتیفای رسما اعلام کرد که از این پس دارندگان اپل واچ می‌توانند پلی‌لیست‌ها، آلبوم‌ها و پادکست‌ها را روی این ساعت هوشمند دانلود و به صورت آفلاین به آن‌ها گوش دهند.

طبق گفته اسپاتیفای، موزیک‌های دانلود شده با کیفیت ۹۶ کیلوبیت بر ثانیه پخش خواهند شد و کابران قادر خواهند بود بدون نیاز به گوشی آیفون خود به آهنگ‌های مورد علاقه‌شان گوش دهند.

استفاده از این قابلیت نیز بسیار ساده است به طوری که کاربران می‌توانند با لمس علامت سه نقطه‌ای که در کنار آلبوم‌ها، پلی‌لیست یا پادکست وجود دارد و انتخاب Download to Apple Watch، آن را دانلود کنند.

پس از اتمام فرآیند دانلود، فلش سبز رنگی در کنار عنوان موسیقی نمایان می‌شود. حال باید ساعت اپل واچ را با هدفون جفت (Pair) کرد و در نهایت با زدن این دکمه سبز رنگ، به موزیک گوش داد. اسپاتیفای پیشتر و در ماه نوامبر، قابلیت اسریت موزیک در اپل واچ را برای کاربران اپل فراهم کرد اما تاکنون اپل واچ بیشتر نقش یک ریموت را برای پخش موزیک‌های اسپاتیفای در آیفون یا دیگر دستگاه‌های متصل به این سرویس ایفا می‌کرد.

گفتنی است اپلیکیشن اسپاتیفای برای اپل واچ، در سال ۲۰۱۸ برای این ساعت عرضه شد. طبق گفته این شرکت، ویژگی پخش آفلاین موسیقی در اسپاتیفای روی ساعت‌های اپل واچ سری ۳ و مدل‌های بعد از آن که به حداقل نسخه واچ او اس ۶ مجهز هستند، قابل استفاده خواهد بود.

البته این قابلیت تنها در اختیار کاربران Premium اسپاتیفای قرار خواهد گرفت. حق اشتراک ماهانه این کاربران ماهانه ۹.۹۹ دلار در ازای استفاده از یک اکانت و ۱۵.۹۹ دلار در ازای خرید طرح خانواده و چند اکانت است. همچنین یک طرح ۴.۹۹ دلاری در ماه نیز برای دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌شود.

این قابلیت در حالی از سوی اسپاتیفای اعلام شد که اخیر سرویس استریم موزیک دیزر (Deezer) که رقیب اسپاتیفای محسوب می‌شود، چندی پیش امکان پخش آفلاین موزیک بدون اتصال به اینترنت را در اپلیکیشن خود در اپل واچ فراهم کرد.

اسپاتیفای همچنین اخیرا از اضافه شدن قابلیتی جدید خبر داد و عنوان کرد که با این ویژگی، کاربران دستگاه‌های مجهز به پلتفرم گوگل Wear می‌توانند موزیک‌ها را دانلود و به صورت آفلاین گوش کنند. این یعنی دیگر نیازی به استفاده از گوشی هوشمند نخواهد بود. البته هنوز این ویژگی به صورت رسمی‌عرضه نشده و قرار است در جریان کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت در هفته پیش رو جزییات بیشتری از آن اعلام شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *