وقتی آیفون از گوشی های اندروید شکست می خورد

طبق گفته  OpenSignalشرکت تست سرعت اینترنت، گوشی های Apple iPhone 12 سری ۵G  از نظر سرعت داده ها از تلفن های اندرویدی عقب است. از ۲۵ تلفن هوشمند با سرعت ۵G فعال در ایالات متحده ، ۶۰ درصد از این مدل ها متعلق به سامسونگ هستند. علاوه بر این، S21  دارای بالاترین میانگین سرعت بارگیری اطلاعات در ایالات متحده. به عنوان مثال، میانگین سرعت داده تولید شده توسط مدل آیفون ۱۲ در منطقه سیگنال LTE  برابر ۱۸.۹ مگابیت بر ثانیه و در مناطق تحت پوشش۵G  برابر ۴۴.۵ مگابیت در ثانیه است.

میانگین سرعت بارگیری LG از ۴G به ۵G برابر ۲۸.۹ مگابیت بر ثانیه در یک منطقه LTE و ۴۷.۹ مگابیت در ثانیه در مناطق ۵G است. جهش ۱.۶x سامسونگ بین ۴G و ۵G 34) مگابیت در ثانیه برای ۴G در مقابل ۵۴ مگابیت در ثانیه برای ۵G) با اختلاف ۱.۴x   در گوشی های OnePlus و Google برابر تفاوت بین سرعت ۴G و ۵G رتبه سوم را کسب می کند. سرعت متوسط ​​OnePlus در شبکه۴G برابر ۳۸.۴ مگابیت در ثانیه و در مکانهای تحت پوشش نسل پنجم ۵۳.۱ مگابیت بر ثانیه بود. این مقادیر برای Pixel به ترتیب برابر ۳۸.۶ و ۵۲.۲ است.

OpenSignal خاطرنشان می کند که وقتی صحبت از داده های ۴G می شود  مدل های قدیمی آیفون به تراشه های مودم ۴G اینتل متکی بودند. برای داده های ۵G  اپل به همان تراشه مودم Qualcomm Snapdragon X55 5G روی آورده است که از ابتدای سال ۲۰۲۰ توسط بسیاری از تلفن های ۵G اندرویدی استفاده شده است. به همین دلیل تفاوت بین سرعت داده بارگیری ۵G اپل و سرعت بارگیری ۵G سامسونگ تنها ۱۸ درصد است. لازم به ذکر است که هر چهار مدل ۵G آیفون از نسخه بسیار سریع mmWave 5G پشتیبانی می کنند. انتظار می رود سری آیفون ۱۳ سال آینده از مودم Snapdragon X60 5G استفاده شود که با استفاده از گره پردازش ۵ نانومتری توسط سامسونگ ساخته شده است. در نهایت، اپل امیدوار است که از مودم های ۵G داخلی خود برای آیفون استفاده کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *