وزارت نیرو: برای استخراج بیت کوین یا پول بدهید یا خودتان نیروگاه بزنید!

تامین برق مربوط به استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به یکی از مشکلات بزرگ فعالان این حوزه تبدیل شده و فعلا مشخص نیست که دولت به چه نحوی این مشکل را به صورت عملیاتی حل خواهد کرد! اما سخنگوی صنعت برق ایران از ۲ راهکار قابل طرح برای این دسته از افراد سخن گفته است که جزئیات آن را در ادامه می‌خوانید.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران در مصاحبه‌ای پیرامون مساله تامین برق برای ماینینگ ارزهای دیجیتال گفت: وزارت نیرو برای استخراج بیت کوین و تامین برق لازم برای این کار دو راهکار ارائه کرده است که اولین راهکار مربوط به پرداخت مبلغ ریالی برق صادراتی است. دومین راهکار ما برای این بخش از جامعه، راه‌اندازی نیروگاه‌های برق اختصاصی است که لزوما نیروگاه‌های بزرگ نیز مد نظر نیست.

وی در ادامه افزود: این افراد می‌توانند اقدام به راه‌اندازی نیروگاه‌های مقیاس کوچک و حتی تجدیدپذیر نمایند. این نیروگاه‌ها قادر هستند به صورت اختصاصی، برق لازم برای استخراج بیت کوین را حتی خارج از شبکه نیروگاهی کشور تامین نمایند و خوراک آن‌ها نیز با هزینه هفت دهم درصد گاز صادراتی تامین می‌شود. بدین ترتیب فعالان حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانند مستقلا انرژی لازم را استخراج کرده و برای تولید بیت کوین استفاده نمایند.

Bitcoin-Cash

سخنگوی صنعت برق ایران در ادامه افزود: در حال حاضر استخراج کنندگان رمز ارزها باید بدانند در ساعات پیک مصرف برق که لحظات بحرانی برای تامین برق کشور محسوب می‌شوند، امکان استفاده و استخراج را نخواهند داشت. ما برای این کار از کنتورهای هوشمند استفاده خواهیم کرد تا امکان اعمال مدیریت این چنینی برای این فعالان حوزه رمزارزها امکان‌پذیر باشد. با توجه به مصوبه دولت و همچنین تصمیمات اتخاذ شده، به زودی مجوز رسمی برای کسب و کارهای حوزه ارزهای دیجیتال توسط وزارت صنعت و معدن صادر خواهد شد و این مراکز امکان شروع رسمی و قانونی فعالیت‌شان را خواهند داشت.

وی در پایان گفت: ما در حال بررسی و محاسبه هزینه برق صادراتی مورد بحث برای استخراج‌کنندگان بیت کوین هستیم و تمام شرایط را لحاظ خواهیم کرد تا به شرایط مطلوبی برسیم. ما انتظار داریم فعالان این بخش سریعا به مناطق برقی کشور مراجعه کرده و شرایط مربوط به تامین برق کارشان را مشخص نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *