واحدهای موبایل و تجهیزات الکترونیکی مصرفی سامسونگ در یکدیگر ادغام می‌شوند

واحدهای موبایل و تجهیزات الکترونیکی مصرفی سامسونگ در یکدیگر ادغام می‌شوند

شرکت سامسونگ اعلام کرده که کسب‌وکارهای موبایل و تجهیزات الکترونیکی مصرفی خود را در قالب یک واحد بزرگتر در یکدیگر ادغام نموده و مدیران عامل جدیدی را منصوب خواهد کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز این کار با هدف تسهیل ساختار سازمانی و تمرکز بر رشد کسب‌وکار تراشه‌های منطقی انجام شده است.

هان جونگ‌ سی؛ مدیر فعلی کسب‌وکار نمایشگرهای بصری (عمدتا تلویزیون‌ها) به‌عنوان نایب رئیس و مدیرعامل مشترک معرفی شده و سرپرستی واحد جدید پس از ادغام را بر عهده خواهد گرفت. با این‌حال کارشناسان از پیش‌بینی هویت فرد جانشین آقای هان خودداری کرده‌اند.

همچنین کادر مدیریتی واحد تولید تراشه و قطعات نیز شاهد تغییراتی خواهد بود. بدین‌ترتیب کیونگ کی‌هیون؛ مدیرعامل فعلی شرکت سامسونگ الکترومکانیکس به‌عنوان مدیرعامل مشترک انتخاب شده و واحد تراشه و قطعات را رهبری خواهد کرد.

لی جائه یون؛ تحلیل‌گر موسسه Yuanta Securities Korea معتقد است که این تغییر احتمالا به سامسونگ کمک می‌کند تا با مشکلات پیش روی خود در دنیای اسمارت‌فون و تجهیزات الکترونیکی مصرفی مقابله نماید. با این‌حال تامین تراشه، افزایش قیمت مواد اولیه خام، مشکلات لجستیکی و رقابت فزآینده میان کشورهای چین و ایالات‌متحده مشکلات به‌مراتب بزرگتری محسوب می‌شوند.

سامسونگ در صدد پیشی گرفتن از TSMC و تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان تا سال ۲۰۳۰ است. بر اساس برآوردهای شرکت، تحقق این هدفگذاری مستلزم تخصیص سرمایه حدودا ۱۵۰ میلیارد دلاری خواهد بود. این رقم در وهله نخست به منظور توسعه تجهیزات جدید و ارتقاء خطوط تولید نیمه‌هادی‌ها هزینه خواهد شد.

منبع:itresan

آموزش دوره شبکه 

مطالب مرتبط