واتس‌اپ قابلیت ETA را برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها آزمایش می‌کند

همانطور که احتمالا در جریان هستید، واتس‌اپ اخیرا سرگرم انجام آزمایش و معرفی قابلیت‌های جدید روی پیام‌رسان خود بوده و اکنون یکی از تازه‌ترین ویژگی‌هایی که در راه اضافه شدن به واتس‌اپ قرار دارد، قابلیتی است که تحت نام ETA یا Estimated Time of Arrival شناخته می‌شود و زمان دریافت فایل را به گیرنده اعلام می‌کند.

طبق گزارش WABetaInfo، این ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا گیرندگان فایل‌های ارسالی مانند فرستندگان، هم از زمان دریافت فایل مطلع شوند و هم از تکمیل ارسال فایل اطلاع پیدا کنند. این ویژگی در آخرین نسخه‌های بتای اندروید و iOS واتس‌اپ موجود است و نسخه دسکتاپ نیز از ماه اخیر به این قابلیت دسترسی دارد.

نحوه عملکرد ویژگی ETA واتس‌اپ

برای درک بهتر این قابلیت فرض کنید شخصی قرار است یک فایل با حجم بالای ۵۰۰ مگابایت برای شما بفرستد که آپلود و ارسال آن حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد، ویژگی جدید واتس‌اپ همین جا وارد عمل می‌شود و به شما نشان می‌دهد که قرار است ۳۰ دقیقه دیگر ارسال یک فایل ۵۰۰ مگابایتی تکمیل شود و فایل مذکور برایتان قابل دانلود است.

در واقع  به زبان ساده، تا پیش از این تنها فرستنده می‌توانست از میزان پیشرفت ارسال فایل اطلاع داشته باشد اما اکنون گیرنده هم به این اطلاعات دسترسی دارد.

لازم به ذکر است واتس‌اپ به تازگی شروع به آزمایش امکان ارسال فایل‌های حجیم با حداکثر حجم ۲ گیگابایت کرده که ETA می‌تواند برای چنین قابلیتی مفید واقع شود.

در پایان باید گفت که بسیاری از شرکت‌های بزرگ اپلیکیشن‌های خود را ابتدا در مرحله تست بتا قرار می‌دهند تا عملکرد آن‌ها را بررسی کنند و باگ‌های موجود را بیابند، با این وجود از آنجایی که قابلیت جدید واتس‌اپ روی نسخه دسکتاپ در دسترس عموم قرار داشت، دیر یا زود راه خود را به نسخه‌های موبایل باز خواهد کرد.

 

 

منبع: دیجیاتو

مطالب مرتبط