واتساپ با قابلیتی جدید، تلگرام را به چالش می‌کشد

واتساپ درحال آزمایش قابلیت جدیدی به‌ نام Reply bar است که امکان پاسخ‌ سریع به Gif، ویدیو و تصاویر را در هر صفحه‌ای ارائه‌ می‌دهد.

واتساپ اخیراً قابلیت جدیدی به‌نام Channels را ارائه داده که به شما اجازه می‌دهد کانال‌های ارتباطی یکطرفه برای تعاملات گسترده و ناشناس ایجاد کنید. عملکرد کانال‌ها با چت‌های استاندارد تفاوت دارد و مدیران می‌توانند انواع مختلفی از محتوا مثل متن، تصویر، ویدیو، استیکر و نظرسنجی‌ها را به‌اشتراک بگذارند و حریم خصوصی آن‌ها و دنبال‌کنندگان کانال حفظ شود.

واتساپ معمولاً ویژگی‌های جدید را در نسخه‌ی بتای خود بررسی می‌کند و سپس برخی از آن‌ها را در نسخه‌ی عمومی پایدار ارائه می‌دهد. بدین‌ترتیب همه‌ی قابلیت‌هایی که در نسخه‌ی بتای واتساپ می‌بینیم در نهایت به نسخه‌ی عمومی راه پیدا نمی‌کنند.

نسخه‌ی ۲.۳۰.۲۰.۲۰ واتساپ بتا که ازطریق گوگل‌پلی منتشر شده، ویژگی جدیدی به‌نام Reply bar دارد. طبق اعلام WinBetaInfo، قابلیت مذکور به کاربران اجازه می‌دهد در صفحه‌ی کنونی به‌راحتی به تصاویر، ویدیوها و گیف‌ها پاسخ دهند و بدین‌ترتیب جریان مکالمه بهبود می‌یابد.

برای دسترسی به قابلیت Reply bar، باید جدیدترین نسخه‌ی بتای واتساپ را از فروشگاه گوگل‌پلی دانلود و روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. انتظار می‌رود این ویژگی به‌زودی دردسترس عموم کاربران قرار گیرد.

واتساپ همچنین با مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها ازجمله میانبرِ افزودن آسان شرکت‌کنندگان به تماس‌های گروهی و معرفی ویژگی Flows برای بهبود تجربه‌ی خرید درون‌برنامه‌ای، روی بهبود کلی تجربه‌ی کاربری کار کرده است. نکته‌ی دیگر اینکه نسخه‌ی بومی واتساپ برای آیپد در دست توسعه قرار دارد و در نتیجه این شرکت به تقاضای طولانی‌مدت دارندگان تبلت‌ اپل پاسخ می‌دهد.

منبع : زوم ایت

مطالب مرتبط