هکرها ۱۵۹ هزار بار به این صرافی رمزارز حمله کردند!

تعداد حملات هکری به صرافی‌های رمزارز نسبت‌ به نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ بیش‌ از دو برابر افزایش یافته و در مقایسه‌ با سال ۲۰۲۰ نیز ۱۸۰۰ درصد بیشتر شده است.

صرافی رزمرارز کره‌ای Upbit در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ بیش‌ از ۱۵۹ هزار بار مورد هدف هکرها قرار گرفته است.

براساس گزارش ۹ اکتبر آژانس خبری یونهاپ مستقر در کره‌ی جنوبی، آمار حملات هکری به Upbit را Dunamu ارائه داده که خود تحت‌نظر صرافی مذکور فعالیت می‌کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد حجم حملات هکری به صرافی‌های رمزارزی نسبت‌ به نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ حدود ۱۱۷ درصد و در مقایسه‌ با نیمه‌ی اول ۲۰۲۰ تا ۱۸۰۰ درصد افزایش یافته است.

داده‌های کوین‌گِکو نشان می‌دهد Upbit یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های کریپتو در کره‌ی جنوبی محسوب می‌شود و حجم معاملات ۲۴ ساعته‌ی آن به ۱٫۲ میلیارد دلار می‌رسد. سایر صرافی‌های مهم این کشور عبارت‌اند از Bithumb، Coinone و Copax.

Dunamu می‌گوید Upbit برای مقابله با تلاش‌های هک و تقویت امنیت، نسبت وجوهی را که در کیف پول‌‌های سرد یا سخت‌افزاری نگهداری می‌کند، به ۷۰ درصد افزایش داده و همچنین تدابیر امنیتی بیشتری برای وجوهی که در کیف پول‌های نرم‌افزاری یا دیجیتال نگهداری می‌شوند درنظر گرفته است.

کیف پول‌ نرم‌افزاری نسبت‌ به کیف پول سرد بیشتر درمعرض هک قرار می‌گیرد زیرا کلیدهای خصوصی آن‌ها در فضای آنلاین ذخیره می‌شوند. درمقام‌مقایسه کلیدهای کیف پول سخت‌افزاری به‌صورت آفلاین در هارد دیسک اکسترنال و فلش مموری USB ذخیره می‌شوند.

به‌نوشته‌ی کوین‌تلگراف، Upbit در سال ۲۰۱۹ نیز مورد حمله‌ی هکری قرار گرفت که در نتیجه‌ی این اقدام ۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های خود را از دست داد. این صرافی مجبور شد خدمات توکن APT را اواخر سپتامبر متوقف کند زیرا موفق به شناسایی توکن جعلی ClaimAPTGift.com نشد.

سونگ جونگ می‌گوید هک رمزارزها در سرتاسر جهان افزایش یافته اما از دولت کره‌ی جنوبی درخواست کرد اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد. او همچنین اظهار داشت نقش وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور در مدیریت و نظارت بر حملات هکری به بازار کریپتو، مبهم است.

درهمین‌حال صرافی‌های رمرزارز در ماه سپتامبر نیز چندین حمله‌ی هکری را تجربه کردند. به‌عنوان مثال CoinEx مستقر در هنگ‌کنگ در ماه سپتامبر پس‌ از به‌خطر افتادن یکی از کلیدهای خصوصی‌اش، متحمل ضرری ۷۰ میلیون دلاری شد. این شرکت می‌گوید کاربران آسیب‌دیده برای هرگونه وجوه ازدست‌رفته‌ی خود غرامت دریافت خواهند کرد.

هکرها در اقدامی جداگانه با حمله به صرافی HTX Houbi Global در تاریخ ۲۴ سپتامبر مبلغ ۷٫۹ میلیون دلار به‌سرقت بردند.

منبع : زوم ایت

مطالب مرتبط