نسخه جدید برنامه Winamp با طراحی تازه پس از سال‌ها منتشر می‌شود

Winamp، برنامه پخش موسیقی محبوب و البته قدیمی، وب‌سایت و لوگوی خود را بازطراحی کرده و به نظر می‌رسد برنامه‌های دیگری را نیز برای رشد و توسعه پلتفرم خود دنبال می‌کند تا بتواند فضای منحصر به فردی در اختیار تولیدکنندگان و کاربران محتوای صوتی فراهم کند. نسخه جدید این برنامه به‌زودی از راه می‌رسد و کاربران می‌توانند برای تجربه نسخه بتای آن در آینده، در برنامه این کمپانی ثبت‌نام کنند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در دست نیست، اما به نظر نمی‌رسد که کاربران در برنامه‌های جدید این شرکت تنها با یک پخش‌کننده موسیقی روبرو باشند. بلکه ظاهرا Winamp می‌خواهد به پلتفرمی فعال در زمینه محتوای صوتی تبدیل شود و فضای منحصربه‌فردی را در اختیارتولیدکنندگان محتوای صوتی قرار دهد.

«AudioValley»، شرکت مادر Shoutcast و Winamp می‌گوید نسخه جدید Winamp به پلتفرمی محبوب برای علاقه‌مندان به محتوای صوتی تبدیل خواهد شد که تولیدکنندگان و کاربران محتوای صوتی اعم از موسیقی، پادکست، ایستگاه‌های رادیویی، کتاب‌های صوتی و هر نوع محتوای صوتی دیگر می‌توانند از این طریق با یکدیگر در ارتباط باشند.

یکی از رویکردهایی که ظاهرا این شرکت دنبال می‌کند، ایجاد فضایی است تا تولیدکننندگان محتوا بتوانند با طرفداران خود ارتباط نزدیک‌تری برقرار کنند و حتی بتوانند از این طریق درآمد کسب کنند.

به نظر می‌رسد نسخه جدید Winamp می‌‌تواند بیشتر شبیه به یک پلتفرم پخش‌کننده محتوای صوتی مانند اسپاتیفای یا پاندورا باشد.

پخش‌کننده موسیقی Winamp که برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ در دسترس کاربران قرار گرفت، به سرعت توانست به یکی از بهترین موزیک پلیرهای سیستم‌های کامپیوتری در زمان خودش تبدیل شود و در بین کاربران از محبوبیت خوبی برخوردار بود.

با این وجود تا اوایل دهه ۲۰۰۰ بروزرسانی‌های ضعیفی را منتشر کرد و نتوانست با همان قدرتی که وارد میدان شده بود، به مسیر خود ادامه دهد. اما به نظر می‌رسد این شرکت بار دیگر در تلاش است تا قدرت از دست رفته‌اش را احیا کند. به همین منظور وب‌سایت خود را با طراحی جدید و به همراه لوگوی متفاوتی بازطراحی کرده است.

این برنامه پخش موسیقی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۳ با نسخه ۵.۶۶۶.۳۵۱۶ به عنوان نسخه نهایی در حال توسعه بود. در اکتبر ۲۰۱۸ ، نسخه ۵.۸ به بیرون درز کرد. در همان زمان وعده داده شده بود که برنامه آپدیت‌های دیگری دریافت می‌کند ولی محقق نشد. اما اکنون به نظر می‌رسد این شرکت نوآوری‌های خلاقانه‌ای را دنبال می‌کند.

منبع:Digiato

آموزش دوره +Network

مطالب مرتبط