مک‌دونالد از هوش مصنوعی Google برای بهبود خدمات خود استفاده خواهد کرد

در این همکاری مک‌دونالد از سخت‌افزارها، داده‌ها و فناوری‌های ابری هوش مصنوعی گوگل برای بهبود تجارت خود بهره خواهد برد.

مک‌دونالد و گوگل یک همکاری جهانی چندساله را شروع خواهند کرد. در این همکاری، مک‌دونالد از سخت‌افزارها، داده‌ها و فناوری‌های ابری هوش مصنوعی گوگل برای بهبود تجارت خود استفاده می‌کند. این شرکت زنجیره‌ای فست‌فود معتقد است که استفاده از فناوری گوگل به آن‌ها این امکان را می‌دهد که همپای نوآوری سریع دنیای هوش‌مصنوعی پیش بروند و تجربیات بهتری را برای مشتریان و کارمندان فراهم کنند.

براساس گزارش رسمی سایت مک‌دونالد، از سال ۲۰۲۴، سخت‌افزار و نرم‌افزار مک‌دونالد در هزاران شعبه در سراسر جهان ازجمله کیوسک‌های خودسرویس و اپلیکیشن موبایل این شرکت به فناوری‌های هوش مصنوعی گوگل ارتقا خواهند یافت. به‌نظر می‌رسد که هدف این همکاری درواقع تجزیه‌وتحلیل حجم عظیمی از داده‌ها با هوش مصنوعی گوگل برای بهبود خدمات رستوران‌های زنجیره‌ای این شرکت است.

استفاده مک‌دونالد از مدل‌های هوش مصنوعی گوگل

در یک سال اخیر شاهد استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک بوده‌ایم و تقریباً این فناوری به تمامی جنبه‌های زندگی ما وارد شده است. ازهمین‌رو، مک‌دونالد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های فست‌فودی در جهان، مسلماً از هوش مصنوعی و کاربردهای فراوان آن غافل نخواهد ماند.

مک‌دونالد جزئیات چندانی در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی ارائه نداده است، اما می‌گوید که رستوران‌هایش می‌توانند از برنامه‌های نرم‌افزاری‌های ابری و مدل‌های هوش مصنوعی گوگل بهره ببرند. همچنین مک‌دونالد گفته است که هوش مصنوعی گوگل به این شرکت در ارائه بینش‌های جدید در مورد نحوه عملکرد تجهیزات، ایجاد راه‌حل‌هایی برای کاهش اختلالات کسب‌وکار و مسائل مرتبط با مشتریان و کارکنان کمک خواهد کرد.

اگرچه شاید همکاری چنین شرکت‌هایی با یکدیگر عجیب به‌نظر برسد، اما مک‌دونالد تنها رستوران فست‌فودی نیست که امسال برای هوش مصنوعی با گوگل همکاری می‌کند. در ماه مه (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) فاش شد که رستوران‌های زنجیره‌ای وندیز (Wendy’s) هم با گوگل همکاری خواهد کرد. احتمالاً این رستوران قصد دارد از مدل زبانی بزرگ گوگل برای بهبود خدمات بیرون‌بر خود استفاده کند.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط