مشخصات دوربین اسمارت‌فون‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس سامسونگ اعلام شد

تاکنون بارها شاهد انتشار جزئیاتی پیرامون ماژول‌های دوربین سری گلکسی S22 شرکت سامسونگ بوده‌ایم و مشخصات شایعه شده به مرور زمان اصلاح می‌شوند. اخیرا عمده توجهات روی پیکره‌بندی دوربین گلکسی S22 اولترا متمرکز بوده است؛ اما امروز یک شخص خبرچین با نام Ice Universe جزئیات مربوط به ماژول‌های دوربین در مدل‌های استاندارد و پلاس را اعلام کرد. بر این اساس هر ۲ اسمارت‌فون از سخت‌افزار مشابهی بهره خواهند برد.

دوربین اصلی این هندست‌ها مجهز به یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۵۷ اینچ، پیکسل‌های ۱.۰ میکرونی و گشودگی دیافراگم f/1.8 خواهد بود. سنسورهای GN5 سامسونگ و IMX766 سونی ظاهرا از چنین رزولوشنی برخوردار هستند (سامسونگ مایل است تا سنسورهای دوربین مورد نیاز خود را از ۲ منبع متفاوت تامین نماید).

برای مقایسه جالب است بدانید که دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در اسمارت‌فون‌های گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس مجهز به یک سنسور ۱/۱.۷۶ اینچی با پیکسل‌های ۱.۸ میکرونی است. البته سری گلکسی S22 از تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی استفاده خواهد کرد. بنابراین در رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسلی اندازه موثر پیکسل‌ها معادل ۲.۰ میکرون خواهد بود.

دوربین تله‌فوتو نیز از ایده زوم دیجیتالی بدون اتلاف کنونی فاصله گرفته و در عوض از تکنیک سنتی‌تر زوم اپتیکال با بزرگ‌نمایی ۳ برابری و گشودگی دیافراگم f/2.4 بهره می‌گیرد. این دوربین مجهز به یک حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با فرمت اپتیکی ۱/۳.۹۴ اینچی و پیکسل‌های ۱.۰ میکرونی خواهد بود.

دوربین فوق‌عریض مجهز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۵۵ اینچی، پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی و گشودگی دیافراگم f/2.2 سومین مولفه ماژول دوربین را تشکیل می‌دهد. این سنسور اساسا مشابه نمونه به‌کارگیری شده در سری گلکسی S21 است. دوربین سلفی نیز مشابه نمونه مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های گلکسی S21 و S21 پلاس خواهد بود. بنابراین این‌بار نیز از یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۳.۲۴ اینچی، پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرونی و گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده خواهد شد.

جزئیات مربوط به پیکره‌بندی دوربین گلکسی S22 اولترا پیش‌تر اعلام شد. به بیان خلاصه این هندست از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی (با نسخه ارتقایافته سنسور ISOCELL HM3)، لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی، ماژول پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری و لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری (ظاهرا نمونه‌ای متفاوت با ورژن مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های گلکسی S22 و S22 پلاس) استفاده خواهد کرد. همچنین بر اساس شایعات دوربین سلفی گلکسی S22 اولترا همانند ۲ مدل نسل قبلی خود از رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود.

بر اساس آخرین اطلاعات لو رفته، گوشی‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس به‌ترتیب با نمایشگرهای ۶.۰۶ و ۶.۵۵ اینچی روانه بازار خواهند شد. با توجه به تصویر فوق می‌توان به مقایسه اندازه محافظ‌های نمایشگر در مدل‌های سه‌گانه سری گلکسی S22 پرداخت. ۲ مدل از این هندست‌ها مجهز به نمایشگر تخت بوده و گلکسی S22 اولترا نیز احتمالا از پنلی با طراحی خمیده استفاده خواهد کرد.

منبع:ITresan

آموزش دوره امنیت شبکه 

مطالب مرتبط