مرورگر Samsung به ویندوز آمد؛ به رقیب جدید کروم و اج سلام کنید

نسخه‌ی ویندوزی مرورگر سامسونگ رسماً منتشر شد. این نسخه بر‌پایه‌ی موتور کرومیوم توسعه داده شده است.

گوشی ها و تبلت های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض به مرورگر Chrome برای وب‌گردی مجهزند؛ اما بسیاری از شرکت‌های گوشی‌ساز ازجمله سامسونگ نیز مرورگر اختصاصی دارند. مرورگر این شرکت که با نام Samsung Internet شناخته می‌شود، روی مدل‌های مختلف گوشی سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض نصب است.

تا زمانی‌که کروم روی دستگاه نصب شده است، کمتر کسی حاضر می‌شود که سراغ مرورگر پیش‌فرض سامسونگ برود؛ با‌این‌حال، کاربرانی که از Samsung Internet استفاده کرده‌اند، عموماً از آن رضایت دارند.

سامسونگ با هدف دستیابی به کاربران بیشتر، مرورگر اختصاصی خود را برای کامپیوترها و لپ تاپ های ویندوزی منتشر کرده است. اپلیکیشن ویندوزی Samsung Internet را همین‌حالا می‌توان ازطریق مایکروسافت استور (فروشگاه داخلی ویندوز) دانلود کرد.

نسخه‌ی دسکتاپ Samsung Internet همچون سایر مرورگرها تاریخچه‌ی جست‌و‌جو را در بین لپ‌تاپ و گوشی همگام‌سازی می‌کند؛ البته سامسونگ فعلاً همگام‌سازی کامل را اعمال نکرده است.

هم‌اکنون می‌توانید در مرورگر دسکتاپ Samsung Internet وارد حساب سامسونگ شوید تا اطلاعات همگام‌سازی شوند. با این کار به تاریخچه‌ی جست‌و‌جو، بوکمارک‌ها، صفحات ذخیره‌شده‌ها و تب‌های بازشده دسترسی خواهید داشت؛ اما فعلاً از دسترسی به رمزهای عبور خبری نیست.

نخستین‌باری که Samsung Internet را در ویندوز اجرا می‌کنید، این مرورگر به شما امکان می‌دهد که سراغ ایمپورت‌کردن تاریخچه‌ی جست‌و‌جو و بوکمارک‌ها و اطلاعات این‌چنینی از سایر مرورگرها ازجمله گوگل کروم و مایکروسافت Edge بروید. امکان ایمپورت‌کردن بوکمارک‌ها ازطریق فایل HTML نیز وجود دارد.

مرورگر Samsung Internet در ویندوز از سرویس‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات و افزونه پشتیبانی می‌کند، حالت ناشناس دارد و به تم روشن و تاریک مجهز است. این مرورگر همچون کروم و اج برپایه‌ی موتور کرومیوم ساخته شده است و از تعداد بسیار زیادی افزونه بهره می‌گیرد.

وقتی می‌خواهید افزونه برای سامسونگ اینترنت نصب کنید، وارد فروشگاه آنلاین کروم می‌شوید. البته فعلاً امکان نصب افزونه‌ها وجود ندارد. ظاهراً Samsung Internet هنوز به‌طور کامل برای ویندوز بهینه نشده است و اسکرول‌کردن روان انجام نمی‌گیرد؛ به‌حدی که انگار مرورگر از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز هم پشتیبانی نمی‌کند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط