متا (فیسبوک سابق) به‌عنوان بدترین شرکت سال ۲۰۲۱ انتخاب شد

براساس اعلام یاهو فاینانس، متا (فیسبوک سابق) لقب بدترین شرکت سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرده است.

یاهو فاینانس دسامبر هر سال، بهترین شرکت سال را براساس پارامترهایی مثل عملکرد بازار و سایر دستاوردها انتخاب می‌کند. امسال مایکروسافت موفق شد لقب بهترین شرکت سال را به‌خود اختصاص دهد. علاوه‌بر این یاهو فاینانس بدترین شرکت سال را هم براساس نظرسنجی مخاطبان خود انتخاب می‌کند. این عنوان برای شرکتی درنظر گرفته می‌شود که مردم را بیشتر از همه ناراحت کرده است.

به گزارش نئووین، براساس نظرسنجی انجام شده از ۱۵۴۱ پاسخ‌دهنده، به‌نظر می‌رسد فیسبوک، عنوان بدترین شرکت سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است. شاید یکی از دلایلی که فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد، این بود که چهره‌ی نه‌چندان خوشایند این شرکت بین کاربران کمی تغییر کند ولی ظاهرا این تغییرنام هیچ تأثیری روی احساس کاربران به فیسبوک نداشته است.

دلایل زیادی برای انتخاب متا (فیسبوک سابق) به‌عنوان بدترین شرکت سال میلادی جاری وجود دارد که ازجمله می‌توان به تصورات مربوط به سانسور، به‌ویژه درمورد صداهای حزب راست و محافظه‌کار اشاره کرد. در واقع برخی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که احساس می‌کنند آزادی بیان در پلتفرم فیسبوک، ناعادلانه است. به عقیده‌ی افرادی که فیسبوک را به‌عنوان بدترین شرکت سال انتخاب کرده‌اند، این پلتفرم در افزایش دیدگاه‌های افراطی راست‌گرا (در ایالات متحده) مقصر است.

یکی دیگر از شکایت‌های مطرح شده علیه متا، عدم نظارت کافی بر پست‌ها هنگام اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست است؛ به‌عنوان مثال برخی اعلام کرده‌اند دیدگاه‌های منتقدان بر برداشت افراد از عدم جدیت کلی پتانسیل همه‌گیری کرونا، تأثیر داشته است.

منبع: زوم ایت

دوره آموزشی میکروتیک

مطالب مرتبط