متا ظاهراً روی اشتراک بدون تبلیغات ۱۴ دلاری برای اینستاگرام و فیسبوک کار می‌کند

متا اوایل سال جاری به دلیل استفاده از تبلیغات با شکایت ۳۹۰ میلیون دلار رگولاتوری ایرلند مواجه شد و حالا به دنبال حل‌و‌فصل آن است.

متا ظاهراً در حال بررسی اشتراکی برای اتحادیه اروپا است که ماهانه ۱۴ دلار هزینه خواهد داشت و نسخه‌های بدون تبلیغات اینستاگرام یا فیسبوک را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

همانطور که رویترز در گزارش خود توضیح می‌دهد، متا با این طرح، ماهانه تقریباً ۱۰ یورو (۱۰.۴۶ دلار) برای حساب فیسبوک یا اینستاگرام و حدود ۶ یورو برای هر حساب متصل‌شده اضافی در دسکتاپ دریافت خواهد کرد. این هزینه برای گوشی‌های موبایل تا حدود ۱۳ یورو افزایش پیدا می‌کند، زیرا متا کمیسیون‌هایی که توسط استورهای اپلیکیشن اپل و گوگل دریافت می‌شود را نیز محاسبه می‌کند.

جدال متا با رگولاتورهای اروپایی بر سر تبلیغات اینستاگرام

غول شبکه‌های اجتماعی اوایل سال جاری توسط کمیسر حریم خصوصی داده‌های ایرلند ۳۹۰ میلیون یورو جریمه شد و همچنین به آن گفته شد که نمی‌تواند از مبنای قانونی به اصطلاح «قرارداد» برای ارسال تبلیغات به کاربران براساس فعالیت آنلاین آن‌ها استفاده کند.

متا نیز به دنبال این شکایت اعلام کرد که قصد دارد رضایت کاربران اتحادیه اروپا را پیش از نمایش تبلیغات کسب‌و‌کارها به دست بیاورد تا به این صورت بتواند به برخی از الزامات قانونی در حال تحول این منطقه رسیدگی کند.

حالا متا به رگولاتورهای اروپایی اعلام کرده است که قصد دارد طرح بدون تبلیغات خود که اشتراک بدون تبلیغات (SNA) نامیده می‌شود را در ماه‌های آینده در دسترس کاربران اروپا قرار دهد. سخنگوی متا گفت که هرچند این شرکت به «سرویس‌های رایگانی که توسط تبلیغات شخصی‌سازی‌شده پشتیبانی می‌شود» اعتقاد دارد، اما در حال بررسی «گزینه‌هایی برای اطمینان از تبعیت از الزامات قانونی در حال تحول» است.

اولین بار در ماه گذشته گفته شده بود که ظاهراً متا برای رفع نگرانی رگولاتورهای اروپایی، به‌دنبال عرضه نسخه اشتراکی و بدون تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام در کشورهای اروپایی است. این شرکت همچنین اخیراً گفته بود که هیچ برنامه‌ای برای آوردن تبلیغات به واتس‌اپ ندارد.

منبع : دیجیاتو

مطالب مرتبط