مایکروسافت شرکت امنیت سایبری RiskIQ را تصاحب کرد

مایکروسافت شرکت امنیت سایبری RiskIQ را تصاحب کرد

مایکروسافت برای مبارزه با تهدید امنیت سایبری، شرکت نام‌آشنای RiskIQ را به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار تصاحب کرده است.

مایکروسافت رسماً شرکت امنیت ابری RiskIQ را خریداری کرده است. این شرکت نام‌آشنا و فعال در حوزه نرم‌افزارهای امنیتی، ابزارهای مختلفی برای مدیریت و جمع‌آوری اطلاعات تهدید علیه طیف وسیعی از حملات سایبری در سرویس‌های ابری مایکروسافت، سرویس‌های ابری آمازون (AWS)، سرورهای داخلی و زنجیره تأمین در اختیار این غول فناوری خواهد گذاشت.

مایکروسافت ارزش این قرارداد را اعلام نکرده؛ اما طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت برای تصاحب RiskIQ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به‌صورت نقدی پرداخت کرده است.

نرم‌افزار مبتنی بر ابر RiskIQ مشکلات امنیتی شبکه‌ها و دستگاه‌ها را تشخیص می‌دهد و در فهرست مشتریانش شرکت فناوری اطلاعات Box، خدمات پستی ایالات متحده، فیسبوک، بی‌ام‌و و ابرشرکت خدمات مالی امریکن اکسپرس به چشم می‌خورد. RiskIQ در سال ۲۰۰۹ تأسیس و به‌تدریج به مهره مهمی در تجزیه و تحلیل تهدیدات امنیت سایبری تبدیل شد.

مایکروسافت هنوز در مورد چگونگی ادغام RiskIQ در سرویس‌های امنیتی خود حرفی نزده است؛ اما در نهایت نیاز خواهد بود نرم‌افزارهای امنیتی RiskIQ را در Microsoft 365 Defender، Microsoft Azure Defender و Microsoft Azure Sentinel به کار بگیرد.

ریک دوئر، معاون امنیت ابری مایکروسافت، در پست بلاگی گفت هدف این شرکت از تصاحب RiskIQ کمک به مشتریان برای «به دست آوردن دید جامع‌تری به تهدیدات جهانی علیه کسب‌وکارهای خود، رسیدن به درک بهتری از دارایی‌های آسیب‌پذیر در مواجهه با اینترنت و همچنین جمع‌آوری بهترین اطلاعات تهدیدی کامپیوتری» است.

سال گذشته، مایکروسافت شرکت‌های امنیتی اینترنت اشیا CyberX و ReFirm Labs را برای تقویت خدمات امنیت سایبری خود خریداری کرد. این غول نرم‌افزاری در این مدت از فروش محصولات امنیتی خود بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *