مایکروسافت سرانجام تب‌ها را به File Explorer ویندوز ۱۱ اضافه کرد

همراه با این قابلیت، ویژگی‌های دیگری از جمله اضافه شدن Task Manager به نوار وظیفه و گزینه‌های پیشنهادی نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

پس از آپدیت ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ که ماه گذشته منتشر شده بود و ویژگی‌های جدیدی با آن ارائه شد، حالا مایکروسافت قابلیت‌های بیشتری را به سیستم عامل خود اضافه کرده. از جمله ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ می‌توان به اضافه شدن برگه‌ها در File Explorer و میانبر Task Manager به تسکبار اشاره کرد.

کاربران ویندوز از سال‌ها قبل منتظر اضافه شدن برگه‌ها به File Explorer بوده‌اند و حالا این ویژگی با طراحی جدیدی ارائه شده که دسترسی سریع به پوشه‌ها یا یافتن فایل‌های دلخواه را نیز آسان‌تر می‌کند. طراحی جدید File Explorer شامل برگه‌هایی برای پیمایش چندین پوشه در یک پنجره واحد و امکان جابجایی آزادانه بین برگه‌ها را فراهم می‌کند.

مایکروسافت در ابتدا چهار سال پیش این قابلیت را تحت عنوان Sets در ویندوز ۱۰ آزمایش کرده بود اما هرگز در دسترس کاربران قرار نگرفت.

مایکروسافت سرانجام تب‌ها را به File Explorer ویندوز 11 اضافه کرد

سایر قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱

ویژگی Suggested Actions نیز اکنون به ویندوز‌ ۱۱ اضافه شده که کار کردن با سیستم عامل جدید مایکروسافت را راحت‌تر می‌کند. با وجود این قابلیت، اگر شماره تلفنی را کپی کنید، ویندوز ‌۱۱ یک پیغام فوری ایجاد خواهد کرد تا بتوانید از طریق Skype ،Teams یا Phone Link با آن شماره تماس برقرار کنید. همچنین اگر تاریخی را کپی کرده باشید، امکان دسترسی سریع به تقویم وجود دارد.

علاوه بر این، کاربران ویندوز ۱۱ از مدت‌ها قبل خواستار بازگشت میانبر Task Manager به تسکبار یا نوار وظیفه بوده‌اند و مایکروسافت اکنون آن را ارائه کرده است. اکنون با کلیک راست کردن روی نوار وظیفه، می‌توانید Task Manager را اجرا کنید. تجربه اشتراک‌گذاری در ویندوز‌ ۱۱ نیز با دسترسی سریع به برنامه‌هایی مانند Photos ،Xbox و موارد دیگر بهبود پیدا کرده است.

مایکروسافت سرانجام تب‌ها را به File Explorer ویندوز 11 اضافه کرد

ظاهرا تمام این ویژگی‌ها در به‌روزرسانی جدید ویند‌وز ۱۱ ارائه شده‌اند که برای دریافت آن می‌توانید همین حالا از Windows Update اقدام کنید. در غیر این صورت، مایکروسافت همراه با به‌روزرسانی امنیتی نوامبر ۲۰۲۲ این ویژگی‌ها را ارائه خواهد کرد.

مایکروسافت همچنین قصد دارد در پایان ماه جاری میلادی برنامه به‌روز‌شده Photos را برای ویندوز ۱۱ منتشر کند. این برنامه جدید شامل یک رابط جدید برای گالری و امکان ساخت گالری خاطره‌انگیز از تصاویر قدیمی OneDrive می‌شود.

منبع:دیجیاتو

مطالب مرتبط