مانیتورهای غول‌پیکر جدید MSI قلب گیمرها را هدف می‌گیرند

مانیتورهای گیمینگ QD-OLED MSI با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و ویژگی‌های پیشرفته‌ی دیگر به‌زودی از راه می‌رسند.

به‌نظر می‌رسد روزهای هیجان‌انگیزی در انتظار گیمرها است، زیرا بسیاری از تولیدکنندگان امسال از مانیتورهای گیمینگ QD-OLED خود رونمایی کرده‌اند و برخی دیگر تصمیم دارند در سال ۲۰۲۴ به جمع سازندگان مانیتور QD-OLED بپیوندند.

ام‌اس‌آی جدیدترین شرکتی محسوب می‌شود که پا به عرصه‌ی تولید مانیتور QD-OLED گذاشته است. این شرکت قصد دارد به‌زودی از ۶ مانیتور با وضوح و نرخ نوسازی بالا و ویژگی‌های پیشرفته‌ی دیگر رونمایی کند.

مانیتورهای غول‌پیکر MSI که در CES 2024 از راه می‌رسند، از صفحه‌نمایش خمیده و فوق‌عریض ۴K با وضوح ۱۴۴۰p بهره می‌برند و نرخ نوسازی همه‌ی آن‌ها بیش از ۱۴۴ هرتز خواهد بود.

بر اساس بیانیه‌ی MSI، اولین مانیتور QD-OLED این شرکت MAG 341CQP نام دارد که دارای صفحه‌نمایش UWQHD و ۳۴ اینچی است و وضوح ۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. مدل دوم با نام MPG 491CQP صفحه‌نمایش ۴۹ اینچی DQHD با وضوح ۵٬۱۲۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل دارد.

دومین لاین‌آپ MSI شامل چهار مانیتور تخت خواهد بود که تحت برندهای MPG و MAG از راه می‌رسند و صفحه‌نمایش ۲۷ اینچی ۱۴۴۰p با نرخ‌نوسازی ۳۶۰ هرتز یا صفحه‌نمایش ۳۲ اینچی ۴K با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز دارند.

تمام مدل‌های جدید مانیتور MSI زمان پاسخگویی ۰٫۰۳ میلی‌ثانیه را ارائه می‌دهند و از درگاه خروجی ۹۰ وات و درگاه Type-C بهره می‌برند. مانیتورهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی MSI با فراهم‌سازی امکان تغییر تنظیمات نمایشگر با ماوس، کاربر را از دکمه‌های فیزیکی مانیتور بی‌نیاز می‌کنند. سیستم OLED Care 2.0 ام‌اس‌آی با بهره‌گیری از سیستم حرارتی مبتنی‌بر گرافن به‌جای فن، طول عمر مانیتورها را افزایش می‌دهد.

افزون‌براین، مانیتورهای یادشده از کنسول بازی پشتیبانی می‌کنند که برای کاربرانی که به پلی استیشن ۵ و ایکس باکس نسل جدید متصل می‌شوند، مناسب است. درگاه HDMI 2.1 این مانیتورها از تنظیمات ۱۲۰ هرتز و VRR (نرخ نوسازی تغییرپذیر) پشتیبانی می‌کند.

لازم به ذکر است که کار برای مانیتورهای گیمینگ QD-OLED ام‌اس‌آی آسان نخواهد بود؛ زیرا هنگامی که در هفته‌ی اول ۲۰۲۴ معرفی شوند، با رقیبی به‌نام مانیتور ایسوس PG32UCDM روبه‌رو خواهند شد. این مانیتور مشابه مدل ۲۴۰ هرتزی MSI خواهد بود. ایسوس مانیتور خود را نخستین نمایشگر ۳۲ اینچی ۴K جهان می‌نامد؛ اما احتمالاً آن را پس از مانیتورهای MSI عرضه می‌کند.

شرکت Dell نیز یک نمایشگر با وضوح ۱۴۴۰p و نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز و یک نمایشگر ۴K با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز را سال آینده رونمایی می‌کند. اطلاعات زیادی از جدیدترین سری مانیتور دل در مقایسه با رقبا در دست نیست؛ اما می‌دانیم که آن‌ها نیز در CES 2024 از راه می‌رسند. پیش‌تر سامسونگ و فیلیپس مانیتورهای رده‌بالای مشابهی را وارد بازار کرده بودند.

تابستان امسال یکی از کارشناسان حوزه فناوری از افزایش تولید نمایشگرهای اولد ۴K با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز خبر داده بود. اکنون با گسترش تولید، به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر مشخصات ظاهری و عملکرد، همه‌چیز به قیمت مانیتور ها برمی‌گردد تا بتوانند در فهرست بهترین مانیتور گیمینگ بازار جای بگیرند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط