قابلیت COMMUNITIES واتساپ برای گوشی های اندروید عرضه شد.

طبق گزارشات به دست آمده قابلیت کامیونیتی واتساپ در حال تست برای کاربران اندرویدی است و احتمال دارد به زودی در دسترس همه کاربران قرار بگیرد.

به گزارشی از WABetaInfo اخیرا قابلیت کامیونیتی واتساپ برای کاربران اندروید نیز منتشر شده است. طبق گفته‌ی مارک زاکربرگ ، مدیرعامل متا، افزودن این قابلیت یک به‌روزرسانی بزرگ برای WhatsApp محسوب می‌شود.

تقریبا یک سالی می‌شود که این قابلیت واتساپ در حال توسعه است. اما متا در ماه آوریل طی یک بیانیه‌ی مطبوعاتی به طور رسمی افزودن ویژگی Communities و جزئیات تغییرات ایجاد شده به این پیام رسان را شرح داد. پس از چندین ماه انتظار عرضه آن، تیم واتساپ بالاخره تصمیم گرفتند که این ویژگی را اضافه کنند.

بر اساس گزارش WABetaInfo، در حال حاضر واتساپ در حال آزمایش قابلیت کامیونیتی برای برخی از کاربران اندروید است. به نظر می‌رسد که نسخه‌های ۲.۲۲.۱۹.۳ (آزمایشی) و ۲.۲۲.۱۹.۲ (آزمایشی) اولین نسخه‌های سازگار باشند. کسانی که این به روزرسانی را دریافت کرده‌اند، یک تب Communities جدید خواهند داشت که جایگزین تب Camera قدیمی می‌شود.

در دسترس بودن قابلیت کامیونیتی واتساپ برای اندروید

Whatsapp

ویژگی جدید Communities واتساپ به چه صورت است؟

به شما این امکان را می دهد که به راحتی تمام گروه های مرتبط خود را مدیریت کنید و زیر گروه هایی را برای موضوعات مختلف ایجاد کنید. کاربران می توانند ۱۰ زیر گروه ایجاد کنند و هر یک از آنها می تواند حداکثر ۵۱۲ عضو داشته باشد. به محض ایجاد یک Communities در واتس‌اپ، یک گروه به طور خودکار در زیر آن ایجاد می شود.

برای مثال، کاربران واتس‌اپ می‌توانند یک Communities برای یک مدرسه با زیرگروه‌ها برای هر کلاس یا فعالیت فوق برنامه ایجاد کنند. سپس مدیران می‌توانند اعلان‌هایی را برای کل گروه ارسال کنند تا به همه کاربران یا فقط گروه‌های خاص دسترسی پیدا کنند.

اعضای یک کامیونیتی بر اساس علایق‌شان می‌توانند تصمیم بگیرند که به یک زیرگروه بپیوندند یا برعکس. آن‌ها همچنین می‌توانند هر زمان که می‌خواهند بدون ترک Communities ، زیرگروه را ترک کنند. قابلیت کامیونیتی واتساپ به شما این امکان را می‌دهد که افراد خاصی را بلاک یا ریپورت کنید. درستمثل چت‌های معمولی این قسمت‌ها هم رمزگذاری شده‌اند.

در صورت موفقیت آمیز بودن تست این ویژگی جدید، واتس اپ ممکن است به زودی این عملکرد جدید را در هفته های آینده در دسترس همه کاربران قرار دهد.

منبع:gadgetnews, gizchina

مطالب مرتبط