فوجیتسو برای تولید کامپیوتر کوانتومی با IBM رقابت خواهد کرد

این خبر در حالی اعلام شد که پیش از این شرکت آمریکایی IBM گفته بود تا سال ۲۰۲۳ یک کامپیوتر کوانتومی ۱۰۰۰ کیوبیتی تولید خواهد کرد. در حالی که فوجیتسو در اعلامیه خود تاریخ مشخصی را ذکر نکرده، اما اشاره شده است که تلاش مشترک این دو شرکت تا مارس ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت. همچنین پیش از این در اکتبر سال ۲۰۲۰ این دو شرکت تحقیقات مشترک خود درباره توسعه کامپیوترهای کوانتومی ابررسانا را اعلام کرده بودند.

بر اساس بیانیه مشترکی که از سوی این دو کمپانی ارائه شده، آن‌ها به دنبال سرعت بخشیدن به تحقیقات و توسعه خود هستند تا به‌زودی رایانه‌های کوانتومی ابررسانا را مورد آزمایش و استفاده عملی خود قرار دهند. آن‌ها برای بهبود تولید کیوبیت، کاهش اندازه و صدای دستگاه‌های جانبی مختلف و کار روی یکپارچه‌سازی تراشه‌ها در دمای پایین کار خواهند کرد.

از نتیجه حاصل شده، برای ایجاد نمونه‌ اولیه رایانه کوانتومی ابررسانا استفاده خواهد شد که با استفاده از آن می‌توان کاربردهای عمومی را برای رایانش کوانتومی توسعه داد. در بیانیه مشترک این دو شرکت آمده است:

نتایج فعالیت‌های مشترک انجام شده در این مرکز همکاری نه تنها امکان برخی فعالیت‌های واقعی در زمینه‌هایی مانند کشف دارو و علوم مادی را فراهم می‌کند، بلکه با روشن کردن مسائل جدیدی از پدیده‌های فیزیکی و نظریه بنیادی علمی به توسعه علم و فناوری در ژاپن و سراسر جهان کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *