سونی صدها برنامه شبکه دیسکاوری را از PlayStation حذف می‌کند

سونی اعلام کرده است که به‌دلیل قراردادهای مجوز محتوا، صدها برنامه‌ی شبکه‌ی دیسکاوری را از آرشیو پلی‌استیشن حذف خواهد کرد.

به گزارش وب‌سایت رسمی PlayStation، سونی صدها محتوای شبکه‌ی دیسکاوری را که کاربران قبلاً از کتابخانه‌های ویدیویی دیجیتال خود خریداری کرده‌اند، حذف می‌کند.

طبق اعلامیه‌ی قانونی ارسال‌شده توسط سونی، کاربرانی که صدها برنامه را از این سرویس استریم خریداری کرده‌اند، از تاریخ ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) نمی‌توانند به آن محتوا دسترسی داشته باشند.

در این اطلاعیه آمده است: «به‌دلیل قراردادهای مجوز محتوا با ارائه‌دهندگان محتوا، محتوای دیسکاوری خریداری‌شده‌ی قبلی دیگر برای مشاهده در دسترس نخواهد بود و از آرشیو ما حذف خواهند شد.»

سونی پیش از این در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) فروش فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی در فروشگاه پلی‌ استیشن را متوقف و دلیل آن را «رشد گسترده‌ی طرفداران پلی‌استیشن با استفاده از سرویس‌های پخش سرگرمی مبتنی بر اشتراک و تبلیغات» اعلام کرد.

افزایش سرویس‌های استریم آنلاین در دهه‌ی گذشته انقلابی در صنعت سرگرمی ایجاد کرده است و امکان دسترسی به آرشیوهای گسترده‌ی محتوا را تنها با چند کلیک و هزینه‌ی اشتراک اندک برای کاربران فراهم می‌کند. پیش از این کاربران برای خرید محتوای دیجیتال، بیشتر از فروشگاه‌های آنلاین مانند پلی‌استیشن استور یا iTunes استور استفاده می‌کردند.

افزایش رقابت برای محتوای دارای مجوز در میان سرویس‌های استریم باعث شده است که بسیاری از پلتفرم‌ها به بستر بی‌پایانی از رئالیتی‌شوها تبدیل شوند. از طرفی برخی از ارائه‌دهندگان محتوا حقوق موارد خریداری‌شده در سرورهای خود را از دست داده‌اند و این موضوع خسارت قابل‌ توجهی به کاربران وارد کرده است.

روز جمعه، یکی از کاربران ردیت نوشت که آیا امکان ذخیره‌ی محتوای خریداری‌شده از دیسکاوری، از جمله چندین فصل از رئالیتی‌شوی Dual Survival وجود دارد یا خیر. این کاربر نوشت: «من گمان می‌کردم از زمانی که برنامه را خریداری کنم، دیگر آن‌ را از دست نخواهم داد.»

همچنین سایر کاربران ردیت اشاره کردند که پلی‌استیشن پیش از این فیلم‌های شرکت StudioCanal مانند Paddington و The Hunger Games را از این فروشگاه حذف کرده بود. در اخطار حقوقی صادرشده توسط این شرکت نوشته شده بود که عناوین یادشده نیز به‌دلیل مسائل مربوط به مجوز حذف شده‌اند.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط