سازنده‌ی نسخه‌ موبایل Call of Duty در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشت

تنسنت، مالک TiMi Studios که بازی‌های Call of Duty Mobile و Honor of Kings را ساخته است، در سال ۲۰۲۰ به درآمد ۱۰ میلیارد دلاری رسید. در گزارش‌های منتشرشده به این موضوع اشاره شده است که TiMi Studios با درآمدی که کسب کرده، در حال حاضر به یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای بازی‌سازی دنیا تبدیل شده است. البته مشخص نیست با چه معیاری این ادعا مطرح شده؛ چراکه درآمد نمی‌تواند ملاک اصلی بزرگ بودن باشد.

برای مقایسه بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که اکتیویژن بلیزارد، سازنده مجموعه بازی‌های Call of Duty، در سال ۲۰۲۰ درآمد ۸٫۰۹ میلیارد دلاری داشت که ۲ میلیارد دلار کمتر از درآمد استودیوی TiMi است.

TiMi Studios نام بزرگی در حوزه بازی به‌حساب نمی‌آید؛ اما بازی‌های مطرحی راهی بازار کرده است. Call of Duty Mobile که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌ها را در تاریخ بازی‌های موبایل داشت. این بازی در هفته اول بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شد. دیگر بازی این استودیو Honor of Kings نام دارد که تنها در چین عرضه شده است و روزانه ۱۰۰ میلیون گیمر فعال دارد.

به نظر نمی‌رسد TiMi و تنسنت فعلا قصد استراحت داشته باشند. استودیوی TiMi در حال استخدام افراد جدید برای ساخت یک بازی بزرگ است که برای ساخت آن، از سازندگان فیلم Ready Player One کمک می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که TiMI Studio در حال ساخت یک بازی بزرگ مانند فورتنایت باشد. به گفته‌ی ورج، تنسنت در حال تأسیس استودیوی دیگری برای TiMi در لس‌آنجلس است.

تنسنت سال‌های زیادی است که روی شرکت‌های بازی‌سازی آمریکایی سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۱ تعداد زیادی سهام Riot Games، سازنده بازی League of Legends،  خرید و در سال ۲۰۱۵ مالک این استودیو شد. تنسنت در سال ۲۰۱۲ هم ۴۰ درصد از سهام اپیک گیمز، سازنده بازی فورتنایت را خرید.

تنسنت در حال حاضر مالک استودیوی LightSpeed & Quantum است که بازی PUBG Mobile را ساخته‌؛ این بازی هم به رکورد ۱ میلیارد بار دانلود رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *