ردمی روی گوشی جدیدی با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی کار می‌کند

به گزارش منابع آگاه، ردمی روی موبایلی با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۵ اینچی کار می‌کند که احتمالا در آن از حسگر تازه معرفی شده اومنی ویژن استفاده خواهد کرد. در نتیجه انتظار می‌رود موبایل جدید از کیفیت تصویربرداری خوبی در نور کم برخوردار باشد.

ردمی ظاهرا قصد دارد مانند برخی شرکت‌های تولیدکننده موبایل از جمله وان پلاس، اوپو، ویوو و شیائومی گوشی هوشمندی با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی روانه بازار کند.

اخیرا برخی تولیدکنندگان، گوشی‌های هوشمند خود را با دوربین اصلی یا فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی در دسترس کاربران قرار می‌دهند و ردمی نیز که اوایل سال جاری میلادی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۰ پرو را با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به بازار عرضه کرد، تصمیم گرفته مسیر مشابهی را پیش بگیرد.

یکی از منابع آگاه با نام کاربری «Digital Chat Station» در شبکه اجتماعی ویبو چین با انتشار پستی ادعا می‌کند که ردمی قصد دارد موبایلی با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به بازار عرضه کند. در متن پست به این موضوع اشاره شده که نسخه مخصوص عرضه در بازار چین گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۰ پرو از این دوربین بهره نخواهد برد.

به علاوه این منبع آگاه ادعا می‌کند که دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مذکور مجهز به اندازه سنسور ۱/۱.۵ اینچی است که با مشخصات سنسورهای GN1 و GN2  سامسونگ مطابقت ندارد. اما قطعا با حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی اومنی ویژن که بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد، می‌تواند مرتبط باشد.

حسگر ۵۰ مگاپیکسلی OV50A با اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتر و اندازه سنسور ۱/۱.۵ اینچ،‌ در رقابت با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ با اندازه پیکسل ۱.۲ میکرون و سنسور ۱/۱.۳۵ توسعه یافته است. این حسگر برای دستیابی به فناوری QPD و ایجاد پوشش ۱۰۰ درصدی در فوکوس خودکار تشخیص فاز، تمام پیکسل را در گروه‌های ۲ در ۲ بکار می‌گیرد. این فناوری مشابه سیستم لنز روی چپ ۲ در ۲ سونی بوده و روی کاغذ از روش پیکسل دوگانه سامسونگ بهتر است.

استفاده از چنین حسگرهایی به کیفیت تصویربرداری در محیط‌های با نور کم کمک می‌کند. امنی ویژن در زمان معرفی حسگر مربوطه گفته بود که فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز چهارگانه به صورت قابل توجهی عملکرد فوکوس خودکار را در شرایط محیطی با نور کم بهبود بخشیده و به ارتقای کیفیت تصویربرداری کمک می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *