جستجو به همه زبان‌ها در شبکه اجتماعی Threads ممکن شد

تردز به سرعت درحال گسترش قابلیت‌های جدید برای کاربرانش در سراسر جهان است.

اصلی‌ترین رقیب شبکه‌ی اجتماعی X (توییتر سابق) یعنی تردز، با گسترش ویژگی جست‌وجوی کلمات کلیدی خود به تمام کشورهایی که این اپلیکیشن در آن‌ها فعال است، در حال رقابتی‌تر‌شدن است.

این ویژگی ابتدا در ماه آگوست (مرداد و شهریور) در برخی از کشورهای انگلیسی زبان از جمله استرالیا و نیوزیلند آزمایش شد و سپس در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) به سایر کشورهای انگلیسی و اسپانیایی زبان از جمله آمریکا گسترش یافت. حالا به گفته‌ی آدام موسری، رئیس اینستاگرام، جست‌وجوی کلمات کلیدی از تمام زبان‌ها پشتیبانی می‌کند.

قابلیت جدید باعث می‌شود تردز که در حال حاضر ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد، برای کاربران در نقاط مختلف جهان مفیدتر و کاربردی‌تر شود.

این خبر همچنین در پی گزارش‌هایی مبنی بر امکان انتشار Threads برای کاربران کشورهای اتحادیه‌ اروپا منتشر شده است. وال‌استریت ژورنال می‌گوید تردز ممکن است در ماه آینده در اتحادیه‌ی اروپا منتشر شود. این رسانه اعلام کرد که ممکن است یک حالت ویژه در این اپلیکیشن ایجاد شود که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌ها را بدون ایجاد حساب کاربری بخوانند.

ارائه‌ی قابلیت‌های جست‌وجو به کاربران اتحادیه‌ی اروپا یکی از جنبه‌های کلیدی ارائه‌ی سرویس به این کشورها خواهد بود که در آن‌ها به زبان‌های مختلفی صحبت می‌شود. این باعث می‌شود تردز برای ۱۰۰ کشوری که در آن‌ها قابل دسترس است، همگانی‌تر باشد.

تیم تردز در پاسخ به بازخورد کاربران، به سرعت در حال بهبود این اپلیکیشن در گوشی آیفون و گوشی اندروید است و در طول این مدت از زمان انتشار اولیه‌، ویژگی‌هایی مانند فید شخصی‌سازی شده، وب اپلیکیشن، مشاهده‌ی لایک‌ها، نظرسنجی‌ها و GIF‌-ها، پشتیبانی از هشتگ، دکمه‌ی ویرایش، تغییر پروفایل و موارد دیگر را به آن اضافه کرده است.

متا همچنین وعده‌ی توسعه‌‌ی یک API را داده است و قصد دارد با ActivityPub، پروتکل شبکه‌های اجتماعی غیر متمرکز که Mastodon و دیگر شبکه‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند، ادغام شود.

با این حال، تردز هنوز یکی از ویژگی‌های اصلی X به نام موضوعات در حال ترند (Trending Topics) را در خود ندارد، اگرچه این ویژگی در حال توسعه است. موسری اعلام کرده که هدف متا تقویت اخبار در تردز نیست و این موضوع، تردز را از X که بر اخبار کذب متمرکز است متمایز می‌کند.

گفته می‌شود که بسیاری از کاربران سابق X در حال پیوستن به تردز هستند که در نهایت می‌تواند مسیر آینده‌ی این اپلیکیشن را روشن‌تر کند.

با نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه، تردز هنوز بسیار کوچک‌تر از X است که به گفته‌ی ایلان ماسک، تا ماه سپتامبر (شهریور و تیر) نزدیک به ۵۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته است. البته تردز هنوز در تمام کشورهایی که X حضور دارد، در دسترس نیست که رشد آن را محدود می‌کند.

مارک زاکربرگ، همچنان در مورد پتانسیل‌های این اپلیکیشن اطمینان دارد و به سرمایه‌گذاران گفته است که تردز می تواند در عرض چند سال، اپلیکیشن میلیاردی بعدی متا باشد.

منبع : زومیت

مطالب مرتبط